رئیس "ریا نووستی اوکراین" به 2 ماه حبس محکوم شد

© Fotolia / Oksmitرئیس "ریا نووستی اوکراین" به 2 ماه حبس محکوم شد
رئیس ریا نووستی اوکراین به 2 ماه حبس محکوم شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادگاهی در شهر "خرسون" در اوکراین رئیس خبرگزاری"ریا نوستی اوکراین" را به دو ماه حبس محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، آندری دومانسکی وکیل "کریل ویشنسکووا" رئیس "ریا نووستی اوکراین" گفت: دادگاهی در شهر خرسون واقع در اوکراین رئیس "ریانووستی اوکراین" را به دو ماه حبس محکوم کرده است.
وی گفت: او به شصت روز حبس بدون اجازه قرار دادن وثیقه محکوم شده است.
ماموران سرویس امنیتی اوکراین روز سه شنبه 15 ماه می وارد دفتر تحریریه "ریانووستی" در اوکراین شدند، دفتر و چهار محل دیگر را مورد تفتیش قرار دادند و کریل ویشنسکی مدیر "ریانوستی اوکراین" را بازداشت کردند.
او مظنون به حمایت از جمهوری های خود مختار دنباس و خیانت دولتی است.
نیروهای امنیتی همچنین آپارتمان "لودمیلا لیسنکو" خبرنگار "ریانووستی" در اکراین و "آندری بورادینا" نماینده "ریانوستی" در این کشور را اوکراین را مورد بازرسی قرار دادند. همچنین آنها را برای ارائه توضیحاتی فراخواندند.
در پی این حوادث، "دیمیتری کیسیلوف"، مدیر کل سازمان امنیت و همکاری "روسیه امروز"، گفت که مقامات اوکراین باید بلافاصله "ویشینسکی" را آزاد کنند و آزار و اذیت رسانه ها را متوقف سازند. مارگاریا سیمونیان سردبیر "روسیه امروز" و کانال تلویزیونی RT معتقد است که آنچه اتفاق افتاده انتقام کی یف برای پل کریمه است. وی اشاره کرد که منابع "ریانوستی" اوکراین به طور قانونی با "روسیه امروز" ارتباط ندارد و تنها یک شریک اطلاعاتی آژانس محسوب می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала