امکان زندگی ابدی، از رویا تا واقعیت؟ +عکس

© Fotolia / Unlimit3dامکان زندگی ابدی، از رویا تا واقعیت؟ +عکس
امکان زندگی ابدی، از رویا تا واقعیت؟ +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از آزمایشگاه هایی که انجماد فریزر انجام می دهند تا به رویای زندگی دوباره در زمین تحقق ببخشند، چقدر می دانید؟

به گزارش اسپوتنیک، فرایند نگهداری بدن مرده با نیتروژن مایع انجماد فریزر یا "cryogenic freezing" می گویند. طرفداران این آزمایشگاه ها معتقدند که دانشمندان روزی خواهند فهمید که چگونه بدن افراد فریز شده را گرم کنند و آنها را به زندگی باز گردانند. به عقیده آنها در آن زمان در آینده، ممکن است پزشکان سرطان و سایر بیماری هایی را که امروزه قابل درمان نیستند، را بطور کامل درمان کنند.

در حال حاضر، انجماد فریزر تنها زمانی اتفاق می افتد که شخص به طور قانونی مرده اعلام شود. تا کنون ۱۰۰ مرده در این آزمایشگاه ها وجود دارد به این امید که روزی بتوان آنان را دوباره به زندگی بازگرداند.

برای این کار جنازه باید در اسرع وقت پس از مرگ بیمار برای جلوگیری از آسیب به مغز منجمد شود.
در ابتدا بدن او در یک حمام یخ خنک می شود تا درجه حرارت آن به تدریج کاهش یابد. در بعضی موارد CPR نیز برای جلوگیری از مرگ و زوال مغز به کار می رود.
پزشکان تمام خون بدن جنازه را تخلیه کرده و آن را با یک مایع ضد انجماد برای جلوگیری از تشکیل بلورهای یخ مضر پر می کنند.
سپس بدن در یک بسته بندی یخی به ایالات متحده یا روسیه منتقل می شود.
در هنگام ورود آن را در یک کیسه خواب یخی قرار داده و توسط گاز نیتروژن به 110- درجه سانتیگراد می رسانند.
در طی دو هفته، بدن به آرامی یخ زده تا زمانی که دمای آن 196- درجه سانتیگراد برسد، این پروسه ادامه دارد.
سپس آن را در نیتروژن مایع قرار می داده و به جایی به نام "خلیج مراقبت از بیمار" منتقل می شود. این جسد تا زمانی که علم پیشرفت کند، به طور نامحدود در آن باقی خواهد ماند.
این سیستم گزینه ای نیز برای محافظت از عصب ها پیشنهاد داده است. بر طبق این پیشنهاد، سر از بدن جدا شده و در جایی منجمد می شود. تئوری دانشمندان بر این اصل استوار است که در آینده بدن پس از احیای دوباره سر جدیدی تولید خواهد کرد.

A post shared by @neurapprove on Jul 29, 2017 at 8:18pm PDT

حداقل هزینه موسسه کریونیک در ایالات متحده 28،000 دلار به اضافه یک عضویت رایگان 1250 دلاری است.
در حال حاصر تنها سه سازمان در جهان وجود دارد که انجماد فریزر دارند. موسسه "Cryonics" در "میشیگان"، "Alcor" در "آریزونا" در ایالات متحده آمریکا و "KrioRus" در کشور روسیه این کار را انجام می دهند.
بسیاری از کاربران معتقدند که این اتفاق در آینده نخواهد افتاد و عملاً این کار بی فایده است. در مقابل، عده ای دیگر از کاربران معتقدند که به زودی علم به جایی خواهد رسید که زندگی دوباره به وقوع خواهد پیوست.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала