گزارش و تحلیل

طرحی جدید جایگزین برجام

© AP Photo / Carolyn Kasterطرحی جدید جایگزین برجام
طرحی جدید جایگزین برجام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک ازسرگئی میخییف کارشناس روس در امور سیاسی در باره تشکیل گروه چهار جانبه برای دستیابی به یک توافق کلی در مورد معاهده هسته ای ایران، سوال کرد.

این ابتکار روز سه شنبه توسط Jean Pierre Raffarin نخست وزیر فرانسه (2005-2002) مطرح شد و گروه باید متشکل از فرانسه، آلمان، روسیه و چین باشد.

ماتیونکو: خروج آمریکا از برجام، زمینه ای نامطلوب برای مذاکره با کره شمالی است - اسپوتنیک ایران
ماتوینکو: خروج آمریکا از برجام، سایه شوم بر مذاکره با کره شمالی می اندازد
به عقیده میخییف، دانشمند و رییس انستیتوی مطالعه مشارکت کشورهای دریای خزر، بد نبود اگر چنین فرمتی ایجاد می شد. وی در ادامه گفت: یک سوال وجود دارد و آن این که چه کسی خساراتی وارد شده به ایران بر اثر تحریمات آمرکایی را جبران کند؟ آیا اروپا آماده اقدامات عملی در این زمینه است؟

بیانیه ها و مذاکرات خوب است، اما کیست که پول های از بین رفته را به ایران بازپرداخت کند؟ من مطمئن نیستم که اروپایی ها برای مذاکرات عملی در این خصوص آماده باشند. به نظر می رسد که آنها فقط آماده هستند تا ایران را متقاعد سازند که معاهده هسته ای را ترک نکند. اما آنها برای اقدام های عملی آماده نیستند. شک و تردید وجود دارد که آنها قصد دارند تحریمات آمریکایی را نادیده بگیرند.

زمان نشان خواهد داد. در اصل، منطق رویدادها اروپا را به سوی اقدام های مستقل سوق می دهد. اما تا کنون ما اقدامات مستقل شان را ندیدیم. با این حال، طرح این ابتکار نیز چیز خوبی است!

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала