گزارش و تحلیل

حمله به روزنامه نگار آزاد بدون مرز در هر کشوری محکوم است

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر حمله به روزنامه نگار آزاد بدون مرز در هر کشوری محکوم است
حمله به روزنامه نگار آزاد بدون مرز در هر کشوری محکوم است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرویس ویژه اوکراین به «ریا نوواستی اوکراین» در این کشور وارد شده و دفتر و چهار محل دیگر را تفتیش کرد.

خبرگزاري اسپوتنيك- در پي حمله مأموران دولتي اوكراين به دفتر "ریا نوواستی اوکراین" و بازداشت خبرنگار همین خبرگزاري در اين كشور و عدم اطلاع رساني به خانواده وي در حاليكه اين فرد مشكلات جسماني نيز دارد، عماد آبشناس رئيس انجمن خبرنگاران آزاد به اسپوتنيك گفت: متاسفانه حمله به دفتر  "ریا نوواستی اوکراین"  و بازداشت و آزار خبرنگار اين آژانس يك جرم بين المللي تلقي ميشود. بي شك اگر اين اتفاق در هر كشور ديگري در دنيا رخ داده بود مجامع و سازمانهاي مختلف از خود واكنش نشان مي دادند، اما متاسفانه شاهد هستيم كه چون دولت اوكراين اين روزها به نوعي مطيع ايالات متحده و غرب شده است، از حمايت و جانبداري اين كشور برخوردار است و رسانه هاي غربي نيز از پرداختن به اين ماجرا خودداري مي كنند و حتي در برخي موارد اين مسئله را عمدا پوشش نمي دهند و اين يك توهين آشكار به حقوق روزنامه نگاران است.
بايد توجه داشته باشيم وقتيكه بحث ما روزنامه نگاري است، روزنامه نگاري آزاد چيزي به نام مرز نميشنايد و اگر مشكلي براي هر روزنامه نگاري پيش بيايد و فرقي هم نميكند روزنامه نگار روس، آمريكايي، ايراني و هر مليت ديگري بايد همه روزنامه نگاران نسبت به اين مشكل واكنش نشان بدهند چون ممكن است اين قبيل مشكلات براي خودشان نيز پيش بيايد.
امروز وقت آن رسيده خبرنگارها در سطح جهان يك واكنش خوب و سازنده از خود نسبت به اين رفتار زشت اوكراين نشان بدهند. اگر اين اتفاق رخ ندهد بسياري از كشورهاي ديگر به خود اجازه ميدهند كه به خبرنگارها حمله كنند و به آنها توهين كنند و هيچ اتفاقي هم در سطح جهان رخ ندهد

ماموران سازمان امنیت اوکراین روز 15 ماه مه به دفتر کار خبرنگاران ریا نوواستی در کی یف هجوم برده و به بازرسی از آن پرداختند که حدود هشت ساعت طول کشید. کریل ویشینسکی، رئیس وبسایت ریانووستی اوکراین به اتهام حمایت از جمهوری های خود خوانده دونباس و خیانت به دولت بازداشت شد. حداکثر مجازات به خاطر این جرایم 15 سال حبس است. مسکو اقدامات کی یف را خودسری نامیده و خواستار قطع فوری خشونت علیه کارکنان رسانه های گروهی شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала