جنگ هوایی: F-22 آمریکا در مقابل F-14 ایران

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر جنگ هوایی: F-22 آمریکا در مقابل F-14 ایران
جنگ هوایی: F-22 آمریکا در مقابل  F-14 ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
احتمال جنگ هوایی ایران و آمریکا بسیار است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشنال اینترست، ایالات متحده از توافقنامه برجام با ایران خارج شده است، جنگ با تهران بعید نیست. در صورت بروز اختلاف نظامی میان واشنگتن و تهران، احتمال دارد كه کاخ سفید در پی تغییرحکومت ایران باشد.

اگر ارتش نظامی آمریکا علیه ایران بایستد، این دو کشور از بهترین تجهیزات نظامی خود استفاده خواهند کرد. بهترین ناوگان هواپیماهای جنگنده خمپاره ای ایران Grumman F-14  است. نیروی هوایی ایران، قبل از انقلاب اسلامی توانست 80 فروند جنگنده های قدرتمند نسل چهارم را خریداری کند. علاوه بر این، ایران 714 موشک هوایی (AIM-54A Phoenix) را خریداری کرده است که دارای قدرت حدود 100 مایل دریایی هست.

F-14A به عنوان یک هواپیمای جت در سال 1974 با نیروی دریایی ایالات متحده وارد خدمت شد و مجهز به رادار داپلر پالس دوربرد AWG-9 می باشد که طیف وسیع 115 مایل دریایی را در بر خواهد داشت و به طور همزمان 6 بمب افکن دشمن را هدف قرار دهد.

ایران،  هم اکنون تانک های خود را با هواپیماهای جدید و سلاح های بالقوه جدید ارتقا داده است، اما فقط تعداد انگشت شماری از F-14 های تهران در شرایط پروازی هستند، شاید 20 هواپیما در حال حاضر قابلیت استفاده داشته باشد. در صورت جنگ، F-14 اولین خط دفاع ایران در برابر یک حمله آمریکایی خواهد بود.

جنگنده برتری هوایی لاکید مارتین F-22A ، راکت قدرتمند آمریکایی در این جنگ خواهد بود. این جنگنده در مقایسه با قدیمی F-14، یک شگفتی تکنولوژیکی است و با برخی از سنسورهای پیچیده تر که تاکنون برای یک هواپیمای نظامی طراحی شده است، مجهز شده است.

F-22 ترکیبی از سرعت فوق العاده بالا است و می تواند یک F-14 را از ده ها مایل دریایی مورد هدف قرار دهد. این دو جنگنده در آمریکا و ایران شباهت ها و تفاوت های بسیاری دارند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала