رقابت نظامی آمریکا با روسیه در قطب شمال

© Sputnik / Anna Yudinaرقابت نظامی آمریکا با روسیه در قطب شمال
رقابت نظامی آمریکا با روسیه در قطب شمال - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در آمریکا در باره رقابت نظامی با روسیه در قطب شمال هشدار دادند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به گزارش مرکز تحقیقاتی کنگره آمریکا، منطقه قطب شمال ممکن است به منطقه «رقابت تشنج آمیز نظامی» در ارتباط با  وخامت مناسبات بین واشینگتن و مسکو تبدیل شود.

مطابق با این سند، کارشناسان نگران آن هستند که به دلیل افزایش قدرت بالقوه نظامی روسیه در قطب شمال،آمریکا ممکن است نتواند از منافع خود در این منطقه دفاع کند.

در گزارش نامبرده آمده است:«قطب شمال دوباره توجه نیروهای مسلح آمریکا و سرویس اطلاعاتی ایالات متحده را بخود جلب می کند. به ویژه این نکته در رابطه با نیروی دریایی و گارد ساحلی صادق است که کاهش یخ های قطبی، دستیابی به این منطقه را برای کشتی های نیروی دریایی آمریکا ممکن خواهد ساخت».

نیروی هوایی و زمینی آمریکا نیز به این منطقه توجه نشان می دهند. نویسندگان گزارش به این نکته اشاره می کنند که قبلا این منطقه عرصه رقابت نظامی بین اتحاد شوروی و آمریکا بود که کشورها ناوگان زیردریایی اتمی و نیروی هوایی خود را در آنجا مستقر کرده بودند. با فروپاشی اتحاد شوروی، قطب شمال اهمیت سابق خود برای پنتاگن را از دست داد اما پس از بازگشت روسیه به منطقه قطب، واشنگتن  تصمیم گرفت مواضع خود را در آنجا تحکیم بخشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала