تهديد آمریکا مبنى بر تحريم شرکت هاي اروپایی همکار با ایران

© Sputnik / Alexey Vitvitskyاعلام تحريم ها عليه شرکت هاي اروپايي همکار با ايران
اعلام تحريم ها عليه شرکت هاي اروپايي همکار با ايران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
احتمال اعمال تحریم های واشنگتن علیه شرکت های اروپایی همکار با ايران، وجود دارد.

به گزاش اسپوتنيک، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا احتمال تحريم عليه کشورهاي اروپایی که با ايران همکاري مي کنند را بعيد نمي داند.

به عقيده وي، کشورهاي اروپايي از خروج ترامپ از برجام، بالاخره حمایت کنند، زیرا اروپائیان درک خواهند کرد که همراهی با این تصمیم در نهایت به نفع آنان است. 
به عقيده بولتون، اعمال تحریم های ثانویه علیه شرکت های اروپایی را که در ایران فعالیت اقتصادی می کنند، وجود دارد.

بولتون مي گويد که در توافق هسته ای مذکور، ایران از دستیابی به تسلیحات هسته ای باز داشته نمي شود و برعکس پوششی برای ادامه فعالیت های هسته ای ایران فراهم می کند. اگر این توافق ادامه یابد، مزایاي فوق العاده ای در اختیار ایران قرار می گیرد، بدون اینکه عملکرد ایران را تضمین کند. 

در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

به عقیده رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، با امکان دور زدن تحریم ها توانایی ساخت بمب هسته ای را برای تهران فراهم می کند. در عین حال ایشان به انعقاد توافق نامه جدیدی نیز اشاره نمود. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала