چگونه علم به کمک قحطی آب می آید؟ +ویدئو

© Sputnik / Ilya Timinچگونه علم به کمک قحطی آب می آید؟ +ویدئو
چگونه علم به کمک قحطی آب می آید؟ +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشور "هلند" توانست به کمک تکنولوژی و علم با کاهش ۹۰ درصدی آب دومین صادر کننده غذا در جهان شود.

به گزارش اسپوتنیک، پس از کشور "آمریکا"، "هلند" به دومین کشوری تبدیل شده است که در زمینه صادرات غذا در جهان فعالیت می کند.

گفته شده است این کشور توانسته است به وسیله علم و تکنولوژی ای که در اختیار دارد با کاهش ۹۰ درصدی مصرف آب و حذف تقریبی سموم به این درجه برسد.
نکته جالب توجه و شگفت انگیز در مورد این کشور این است که مساحت این کشور بسیار کوچکتر از آمریکاست و جمعیت آن نیز بسیار زیاد است اما اکنون بیش از هر کشوری در جهان به تولید گوجه و خیار و فلفل می‌پردازد و بازدهی محصولات بیش از دو برابر میانگین جهانی است. بیش از ۱۴۰ کشور از روش های توسعه یافته در این کشور هلند استفاده می‌کنند.
آنها برای نظارت بر مزارع سیب زمینی و پیاز از پهپاد استفاده می کنند. همچنین مناطق بزرگی از کشور تحت پوشش گلخانه ها هستند.
بسیاری از کاربران از موفقیت کشورهلند استقبال کرده و معتقدند که ما هم باید از این تکنولوژی در راستای کمبود آب و بحران آب که به صورت جدی با آن روبه‌رو هستیم، استفاده کنیم. به گفته کاربران، حتی ما نیازی نداریم که علمی از خود تولید کنیم بلکه با بکارگیری علمی که در این کشور تولید شده می‌توانیم این بحران را پشت سر بگذاریم و حتی محصولات غذایی بیشتری تولید کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала