شرط امریکا برای کمک اقتصادی به کره شمالی

© AFP 2023 / Saul Loebشرط امریکا برای کمک اقتصادی به کره شمالی
شرط امریکا برای کمک اقتصادی به کره شمالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، اعلام کرد، اگر کره شمالی خلع سلاح هسته‌ای را بپذیرد، ایالات متحده آماده است به این کشور کمک اقتصادی برساند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه ، پومپئو یک روز پس از بازگشت از پیوینک یانگ، کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با کانگ کیونگ وا،همتای کره جنوبی خود برگزار کرد. او پس از دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به همراه سه بازداشت‌ شده آمریکایی، راهی سئول شد.
وزیر خارجه آمریکا، شامگاه روز جمعه، گفت‌وگویش با کیم جونگ اون درباره خلع سلاح هسته‌ای در شبه‌جزیره کره را خوب توصیف کرد.
پومپئو در عین حال گفته اگر رهبر کیم جونگ اون راه درست را در پیش بگیرد و اقدامی جسورانه برای خلع سلاح هسته‌ای را بپذیرد، آمریکا به همراه کشور دوست کره جنوبی آماده است به شکوفایی اقتصادی کره شمالی کمک کند.
از سوی دیگر، وزیر خارجه کره جنوبی گفته که تحریم‌های اقتصادی علیه پیونگ یانگ، تنها پس از دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، در 12 ماه ژوئن در سنگاپور لغو خواهد شد.
کانگ کیونگ وا در این کنفرانس افزود:« ما خواهان بر جای ماندن تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ، تا مشاهده گام‌های آشکار و معنی‌دار از کره شمالی درباره خلع سلاح هسته‌ای، هستیم».
او بر لزوم هماهنگی قوی میان کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا، پیش از دیدار ترامپ و اون، تأکید کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала