کارمند خطوط هوایی قطر به خاطر انتشار تصویر چادر زنانه تعلیق شد +عکس

© AFP 2023 / Menahem Kahanaکارمند خطوط هوایی قطر به خاطر انتشار تصویر چادر زنانه تعلیق شد +عکس
کارمند خطوط هوایی قطر به خاطر انتشار تصویر چادر زنانه تعلیق شد +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چادرهای جامانده در هواپیمای قطرایرویز سبب شدند تا کارمند هواپیمای قطرایرویز به علت انتشار آنها تعلیق شود.

به گزارش اسپوتنیک، یکی از کارمندان قطر ایرویز عکسی را منتشر کرده است که در هواپیمای خالی دو چادر را در دست دارد و بیان میدارد که زنان مسلمان بعد از خروج از مرز چادرهایشان را درمی آورند و حتی جا میگذارند!

کاربران بسیاری در تایید این مطلب مثالهایی بیان کرده اند و این مساله را امری طبیعی خوانده اند، مثالهای کاربران نه تنها از مسافران زنی است که حجاب خود را برداشته اند بلکه درباره مردانی مثال زده اند که شلوارشان به شلوارک تبدیل شده است. برخی کاربران درباره علت تعلیق این فرد ابهام دارند و معتقدند او صرفا حقیقت را بیان کرده است، چرا باید تعلیق شود؟! آنها این حرکت شرکت هواپیمایی را نادرست خوانده اند.
در این میان برخی معتقدند این تصویر حقیقت ندارد چرا که حجاب اجباری فقط در ایران است اما زنان ایرانی ای که قصد برداشتن حجابشان را دارند اصلا چادر نمیپوشند. اما گروهی دیگر از کاربران این احتمال را داده اند که این پرواز از ایران نبوده است و استدلال کرده اند که برداشتن حجاب به این شکل فقط مختص زنان ایرانی نیست به خصوص که چادرهای موجود در تصویر عبای عربی است. به همین دلیل معتقدند این ویژگی نه تنها در زنان ایرانی بلکه در زنان سایر کشورها نیز دیده میشود و بسیاری از زنان عرب نیز در کشور خودشان و در کشورهای اروپایی پوشش متفاوت دارند. به گفته کاربران این مساله صرفا نه به علت حجاب اجباری در کشور آنها است بلکه بسیاری برای رعایت عرف محل زندگی، در کشور خود حجاب دارند و در سایر کشورها که عرف دیگری قالب است و مردان آشنا و هموطنشان حضور ندارند، احساس آرامش و آزادی بیشتری دارند و میتوانند پوشش دیگری داشته باشند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала