آیا روسیه می تواند نقش میانجی را در درگیری اسرائیل و ایران را ایفا کند؟

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر آیا روسیه می تواند نقش میانجی را در درگیری اسرائیل و ایران را ایفا کند؟
آیا روسیه می تواند نقش میانجی را در درگیری اسرائیل و ایران را ایفا کند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانیل شاپیرو، سفیر سابق امریکا در تل آویو معتقد است اسرائیل و ایران با وجود وارد شدن به رویارویی مستقیم نظامی در مرز سوریه، در درگیری بزرگ با یکدیگر ذینفع نیستند و به میانجیگری برای حل مسائل خود نیازدارند که فقط روسیه می تواند از عهده انجام آن بر آید.

به گزارش اسپوتنیک، دانیل شاپیرو در صفحه اش در توییتر ضمن تفسیر گزارش های منتشره درباره حملات موشکی اسرائیل به مواضع ایران در سوریه افزود روسیه نشان می دهد که منافع اسرائیل را درک می کند و تل آویو در وضع فعلی می تواند امیدوار کمک مسکو در "بازداشتن" ایران باشد.
سفیر سابق امریکا در تل آویو معتقد است درگیری فعلی اسرائیل وایران "می تواند امکان پافشاری اسرائیل بر محدود کردن جدی حضور نظامی ایران در سوریه از سوی روسیه را به وجود آورد… آمریکا باید کمک کند".
در نیمه های شب پنجشنبه 10 مه، ارتش اسرائیل گزارش داد که نیروهای ایران حدود 20 موشک از سوریه به مواضع این کشور در ارتفاعات جولان شلیک کرده است. در پاسخ به این حملات نیز، نیروی هوایی ارتش اسرائیل اهدافی را در خاک سوریه مورد حمله قرار داد. حملات اسرائیل به مواضعی صورت گرفت که از این مناطق به خاک این کشور حمله شده بود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала