گزارش و تحلیل

موقعیت در خاور میانه و خروج آمریکا از برجام

© AP Photoموقعیت در خاور میانه و خروج آمریکا از برجام
موقعیت در خاور میانه و خروج آمریکا از برجام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، موقعیت در خاور میانه پس از خروج آمریکا از برجام وخیمتر خواهد شد.

خانم باربارا اسلاوین کارشناس در امور ایران وابسته به شورای آتلانتیک اظهار داشت: موقعیت در خاورمیانه قطعا خطرناکتر خواهد شد. روسیه باید برای جلوگیری از جنگ بین ایران و اسرائیل در سوریه سخت تلاش کند.

گفتنی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز سه شنبه اعلام کرد که ایالات متحده از توافقنامه هسته ای با ایران که توسط شش کشور روسیه، ایالات متحده، انگلیس، چین، فرانسه و آلمان با تهران در سال 2015 حاصل شده ، خارج می شود. علاوه بر این، رئيس جمهور آمريکا از ازسرگرفته شدن تمامی تحریم هایی خبر داد که عمل‌کرد آن در نتیجه حصول معامله هسته ای به حالت تعلیق درآمده بود.

ترامپ در جنگ با ایران تنها ماند - اسپوتنیک ایران
پایان اتحاد - ترامپ در جنگ با ایران تنها ماند
در نتیجه، متحدین ایالات متحده — فرانسه، آلمان، انگلیس — که قبلا اعلام کرده اند که قصد ندارند از معامله هسته ای خارج شوند، در معرض خطر گرفتند. شرکت هایی که در حال تجارت با ایران هستند ممکن است از سیستم بانکی ایالات متحده حذف و شامل تعدادی محدودیت دیگر شوند. به طور خاص، این اقدام مربوط به شرکت هایی مانند ایرباس و فولکس واگن خواهد شد.

اسلاوین ادامه داد: من فکر می کنم برای دیگر شرکت کنندگان در معامله هسته ای این امر بسیار مهم است که توافقات حاصله را رعایت کرده و با تحریم های ثانوی ایالات متحده که از نظر حقوق بین‌المللی اعتبار مشکوکی دارند موافقت نکنند. تصمیم ترامپ باعث افزایش تنش ها با اتحادیه اروپا خواهد شد و همکاری های آینده با ایران در مورد مسائل دیگر را به مخطره خواهد انداخت.

پاسخ ایران به خروج آمریکا از برجام آماده است - اسپوتنیک ایران
پاسخ ایران به خروج آمریکا از برجام آماده است
ترامپ همچنین اعلام کرد که ایالات متحده قصد دارد با متحدان خود کار کند تا "یک راه حل واقعی، جامع و پایدار برای رفع تهدید هسته ای از سوی ایران پیدا شود. اسلاوین در این خصوص چنین گفت: معامله دیگری در حال حاضر وجود ندارد و در آینده وجود خواهد داشت. ترامپ متخصص در عقیم گذاشتن توافقنامه های بین المللی است که به زحمت حاصل می شدند. آن‌ها توافقنامه آب و هوای پاریس و مشارکت ترانس پاسیفیک و غیره است. و در عوض وی چیزی ارائه نکرده است.

شب چهارشنبه یوناتان کونریکوس، یکی از سخنگویان سرویس خبری ارتش اسرائیل، گفت که نیروهای مسلح ایران در سوریه حدود 20 موشک به مواضع نیروهای مسلح اسراییلی در ارتفاعات جولان را پرتاب کردند.
او خاطرنشان کرد که او هنوز اطلاعاتی درباره وجود زیان یا خسارات مادی وارد شده در نتیجه یکی از جدی ترین حوادث مرزی در سال های اخیر ندارد. نماینده ارتش اسراییل اعلام کرد که تعدادی از موشک های پرتاب شده توسط دسته های پدافند هوایی "گنبد آهنین" رهگیر شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала