نخستین واکنش ها در ایران به اقدام ترامپ

© AFP 2023 / Saul Loebنخستین واکنش ها به اقدام ترامپ
نخستین واکنش ها به اقدام ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اقدامات ترامپ باعث سرشکستگی آمریکاست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، مجلس ایران اقدامات ترامپ را برای کشوری که مدعی مدیریت جهانی است موجب سرشکستگی دانست و گفت: ملت آمریکا گرفتار فردی خودشیفته و ناشی در سیاست شده اند.

علی لاریجانی در جلسه علنی مجلس ایران گفت، بیش از یک سال است که این فرد (ترامپ) شوی دیپلماتیک اجرا می کند.
وی افزود: این فرد یک روز در حضور رهبران کشورهای جهان در سازمان ملل اعلام می کند ملت کره شمالی را نابود می کنم و رییس جمهوری این کشور را بارها به تمسخر گرفت اما یک روز دیگر همه حرف های خود را فراموش کرد و می گوید وی فرد محترمی است و مذاکره می کنیم.
لاریجانی خاطرنشان کرد: شب گذشته اعلام کرد همه بدانند من حرفی را که می زنم، اجرا می کنم، آقای ترامپ فکر می کند تاریخ کشورها مطابق ذهن فراموشکار خود دچار نسیان می شود. در واقع ملت آمریکا گرفتار فردی خودشیفته و ناشی در سیاست شده اند.

گفتنی است، روز 8 می 2018، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به طور رسمی اعلام نمود که ایالات متحده از توافق هسته ای با ایران خارج می شود. دونالد ترامپ بلافاصله بعد از سخنان خود فرمانی اجرایی را برای خروج از برجام و برگرداندن تحریم‌های هسته‌ای ایران امضا کرد. ترامپ در سخنرانی خود به مناسبت لغو برجام اعلام نمود که بزرگترین تحریم را بر علیه ایران اجرا می کنید. پیش از این نیز نمایندگان کنگره از خروج آمریکا از توافق نامه اتمی با ایران خبر دادند. در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران هم قرار شد بسیاری از تحریمهای وضع شده علیه این کشور برداشته شود. اکنون قرار است طی دو دوره 90 و 180 روزه این تحریم ها بار دیگر به ایران بازگردد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала