انتقاد کاربران ایرانی از تصمیم ایرانسل +عکس

© Flickr / warrenskiانتقاد کاربران ایرانی از تصمیم ایرانسل +عکس
انتقاد کاربران ایرانی از تصمیم ایرانسل +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ضوابط جدید ایرانسل در شبکه های اجتماعی جنجال به پا کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، گفته می شود ایرانسل این ضابطه را به صورت رسمی اعلام کرده است که در صورت استفاده از فیلتر شکن، هزینه استفاده از اینترنت به صورت عادی محاسبه میشود. بسیاری معتقدند که این ضابطه جهت تشویق مشترکین به استفاده از پیامرسانهای داخلی بجای تلگرام وضع شده است.

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir) on May 5, 2018 at 9:04am PDT

این خبر موجی از نارضایتی از این اپراتور تلفن همراه را به دنبال داشته است. کاربران در صدد تحریم ایرانسل برآمده اند و میگویند تنها راه حل، عدم استفاده مشترکین است. بسیاری کاربران به خشم آمده و تصمیم گرفته اند که از ایرانسل استفاده نکنند، همچنین از سایرین خواسته اند تا بجای استفاده از ایرانسل، از همراه اول و رایتل استفاده کنند چرا که معتقدند صرف استفاده از فیلترشکن اصلا دلیل مناسبی برای بالابردن قیمت خدمات نمیباشد. حتی برخی این حرکت را "بادمجان دورقاب چینی دیجیتالی " نامیده اند.

در این میان برخی نیز به طرفداری از ایرانسل برآمده و توضیح داده اند که این عبارت به معنای محاسبه بر اساس تعرفه آزاد نیست بلکه صرفا به معنای حذف تخفیف ویژه مربوط به ترافیک ملی است. یکی از کاربران اینگونه توضیح داده است: "ایرانسل تحت اجبار وزارت ارتباطات مجبوره که ترافیک های اینترنتی رو به دو بخش داخلی و بین المللی تقسیم کنه و موظف هست بازدید از سایت هایی که از داخل میزبانی میشن رو ارزان تر حساب کنه ، و شما وقتی که از فیلتر شکن استفاده میکنید ، حتی درصورت بازدید از سایت داخلی پراکسی بین المللی بحساب میاد و طبق تعرفه مصوب وزارت ارتباطات حساب میشه ، منظور ایرانسل این بوده."
اما همه کاربران با این مطلب موافق نیستند و حتی برخی مثال نقض برای محاسبه با قیمت آزاد و بدون بسته آورده اند. به نظر میرسد این عبارت چندان روشن بیان نشده و مشخص نیست منظور صرفا حذف تخفیف ویژه مربوط به سایتهای ملی است و یا محاسبه براساس تعرفه آزاد مقصود این جمله است. در هر صورت کاربران معتقدند استفاده از فیلتر شکن نباید باعث افزایش قیمت اینترنت شود و این اقدام را تحریم میکنند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала