چگونه از تب کریمه کنگو پیشگیری کنیم؟ +عکس

CC BY 2.0 / CDC Global / CCHF چگونه از تب کریمه کنگو پیشگیری کنیم؟ +عکس
چگونه از تب کریمه کنگو پیشگیری کنیم؟ +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در هفته‌ی گذشته دوباره زمزمه هایی از مشاهده‌ بیماری تب کریمه در نقاط مختلف ایرانی گزارش شده است. اما این بیماری چیست و چطور می‌توان از آن پیشگیری کرد؟

به گزارش اسپوتنیک، خون ‌ریزی‌ دهنده‌ ویروسی کریمه‌ کنگو (CCHF)، یک بیماری مشترک بین انسان و حیوانات به شمار می‌رود. این بیماری در اصل مخصوص حیوانات است که به انسان منتقل می شود. حیواناتی شامل حیوانات وحشی و اهلی مثل گوسفند، بز و گربه قابلیت میزبانی و انتقال ویروس تب کریمه را دارند. بیماری CCHF در بیشتر مواقع توسط کنه منتقل می‌شود که همه‌گیری بالایی هم دارد. گرمای هوا، شرایط مناسبی برای رشد این ویروس به‌حساب می‌آید.

راه‌های انتقال این بیماری به انسان از طریق گزش کنه آلوده یا له کردن آن روی دست، عدم پخت کامل دام های آلوده به این بیماری و مصرف آن، تماس با خون یا ترشحات بیمار می باشد.

برای پیشگیری از این بیماری نباید چاقویی که دام را با آن سر می‌برند در دهان کرد و یا اینکه گوشت تهیه کرد که زیر نظر مراکز دامپزشکی است. عدم جدا کردن کنه از روی دام با دست و رعایت اصول ایمنی و بهداشتی در برخورد با حیوانات می تواند عوامل مهمی در پیشگیری از این بیماری باشد.

A post shared by world_culture (@world_culture1) on May 28, 2017 at 12:50pm PDT

نکته قابل توجه این است که این بیماری در حیوانات اصلاً مشخص نیست و ظاهر و علائمی ندارد. بنابراین باید اصول بهداشتی را در تماس با آنها بسیار رعایت کرد. همچنین از مصرف خام جگر و یا احشا دیگر حیوانات ذبح شده باید به شدت پرهیز کرد.
این موارد مورد توجه بسیاری از کاربران قرار رفته و آنها معتقدند که همه باید برای پیشگیری از این بیماری نکات بهداشتی را رعایت کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала