استفاده از هیپنوتیزم برای ترمیم افتادگی پلک در ایران

© Fotolia / Jayzynismاستفاده از هپنوتیزم برای ترمیم افتادگی پلک در ایران
استفاده از هپنوتیزم برای ترمیم افتادگی پلک در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عمل جراحی ترمیم افتادگی پلک با استفاده از هیپنوتیزم در بیمارستان تخصصی چشم در مشهد انجام شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، مسئول این تیم جراحی بیان داشت: این عمل جراحی با استفاده از هیپنوتیزم برای نخستین بار در جهان بر روی پلک یک زن 54 ساله بدون بی حسی موضعی، بیهوشی و داروهای آرام بخش انجام شد.
دکتر مهدی فتحی خاطر نشان کرد: بر اساس مستندات موجود در پایگاهها و منابع علمی تاکنون هیچ موردی از عمل بلفاروپلاستی (افتادگی پلک چشم) بدون استفاده از داروی بی حسی یا بیهوشی و به وسیله هیپنوتیزم در دنیا انجام نشده است.
مدرس بین المللی هیپنوتیزم در این باره گفت: عمل بلفاروپلاستی در زمانی که بر اثر افتادگی پلک اختلال دید بیمار را موجب شود، جنبه درمانی داشته و در مواردی نیز جنبه زیبایی دارد.
وی خاطر نشان کرد: در عمل ترمیم افتادگی پلک از جریان الکترونیک و کوتر برای جلوگیری از خونریزی و برش دادن بافت استفاه می شود لذا نیاز به بیهوشی یا بی حسی عمیق همراه با بی حسی موضعی است.
وی گفت: در این عمل جراحی با استفاده از هیپنوتیزم هیچ داروی بی حسی، بیهوشی و آرام بخش استفاده نشد و 2 متخصص بیهوشی ناظر آن بودند.
فتحی ادامه داد: در این عمل جراحی که یک ساعت طول کشید، در تمام مراحل بیمار کاملا بیدار بود و با جراح حرف می زد و از طریق تصاویر ذهنی که به وسیله هیپنوتیزم ایجاد شده بود، خود را در حال قدم زدن در یک باغ و صحبت کردن با فرزندانش می دید و هیچ دردی احساس نمی کرد.
جراحی بلفاروپلاستی با استفاده از هیپنوتیزم با همکاری دکتر مهدی فتحی دانشیار بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر علی اکبر صابر مقدم متخصص چشم و جراحی اکولوپلاستیک و استرابیسم و دکتر محمد غروی متخصص بیهوشی این دانشگاه انجام شد.
دکتر مهدی فتحی مدرس بین المللی هیپنوتیزم است که در سال 2017 عنوان پرنس هیپنوتیزم را توسط رئیس انجمن بین المللی هیپنوتیزم دریافت نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала