سرنوشت مومیایی منسوب به رضا خان چه شد؟

© REUTERS / Mohamed Abd El Ghanyسرنوشت مومیایی منسوب به رضا خان چه شد؟
سرنوشت مومیایی منسوب به رضا خان چه شد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران بیان داشت که در حال پیگیری قضیه ی این مومیایی هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، تقریبا ده روز پیش در شهرری، جنازه‌ای پیدا شد که برخی آن را مومیایی اعلام می‌کنند و به دلیل پیدا شدنش در مکان سابق مقبره بنیانگذار پهلوی آن را به این شخصیت نسبت می‌دهند. اما متولیان حرم، آن را یک جسد معمولی می‌دانند که حتی چهره‌اش قابل تشخیص نبوده، بنابراین آن را در نقطه‌ای دیگر از شبستان دفن می کنند.
علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در پاسخ به سوالات مربوط به این مومیایی با گذشت ده روز گفت: «حوزه میراث فرهنگی به‌نوعی حوزه کارشناسی است. از ما باید خواسته شود تا در این زمینه وارد شویم. ما آمادگی کار کارشناسی را داریم. اکنون نیز در حال پیگیری هستیم که ببینیم موضوع چه بوده است.»
وی ادامه داد: «به‌نظرم باید از بخش‌هایی که الان به آن‌ها مربوط می‌شود و در اختیار آن‌هاست، بیشتر این پرسش را بپرسید.»
تازه‌ترین اظهار نظرها، دلاور بزرگ‌نیا ، مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران بیان کرد: «این مسئله در حیطه‌ی میراث فرهنگی نیست، و "اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی" قرار شده تصمیم نهایی را درباره‌ی این مومیایی اعلام کند».
در عین حال هدایت‌الله جمالی‌پور ، فرماندار شهر ری اطلاع داد:«مرده‌ای بوده که پیدا شد و حالا هم دفن شده دیگر. الان یک ماه است که از این مسئله گذشته. این موضوع را باید از طریق تولیت حرم پیگیری کنید.»
وی در پاسخ به این پرسش که این مومیایی در حال حاضر کجاست هم اعلام کرده بود: «تا آنجایی که من اطلاع دارم آن را در جای مناسبی دفن کرده‌اند. اما جای آن را نمی‌دانم. ما که وقت نداریم مرده‌ای که حالا پیدا شده را آنقدر پیگیری کنیم. این همه هر روز در کشور می‌میرند. ضرورتی ندارد که من جست‌وجو کنم که قبر هر کدام کجاست. این جسد هم مثل مردگان دیگر است و هیچ فرقی نمی‌کند.»

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала