گزارش و تحلیل

چند روز دیگر

© Fotolia / Borna_Mirچند روز دیگر
چند روز دیگر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دشمنان ایران تمام قدرت و توان اقتصادی و رسانه ای و نظامی و... خود را بسیج کرده اند که تا پایان ماه میلادی جاری طرح و نقشه ای جدید برای بیرون راندن ایران از منطقه به اجرا بگذارند.

اینان تلاش دارند روی انتخابات لبنان و عراق تاثیر بگذارند و مخالفین ایران وجبهه مقاومت را در این دو کشور به قدرت برسانند.
مهم ترین بهانه ای که ایران برای حضور در سوریه و عراق دارد تقاضای رسمی دولت های قانونی این کشورها می باشد تقاضایی که در سوریه آمریکایی ها ومتحدانشان از آن برخوردار نمی باشند و در عراق هم متحدین آمریکا از چنین امتیازی برخوردار نمی باشند و طبیعتا حضور آنها در سوریه و عراق غیر قانونی به حساب می آید و طبق قوانین بین المللی نیروهای اشغالگر هستند.
در لبنان حمایت از جبهه مقاومت منجر شده که جبهه مقاومت در این کشور روز به روز قویتر گردد وهمه نقشه های اسرائیل و آمریکا ناکام بماند.
با این شرایط جبهه مخالف مقاومت چند سیاست را پیش گرفته تا شاید بتواند در انتخابات لبنان و عراق تاثیر بگذارد و مخالفان جبهه مقاومت را به قدرت برساند.
کشورهای عرب حوزه خلیج فارس ملیاردها دلار بودجه برای خرید آرا و تبلیغ بر علیه جبهه مقاومت سرمایه گذاری کردند.
همزمان آمریکا و انگلیس و فرانسه به سوریه حمله ور شدند و اسرائیل پایگاه هوایی T4 را مورد حمله قرار داد تا پای ایران و جبهه مقاومت را به یک درگیری بکشد و فضا را آلوده کند تا به رای دهندگان در عراق و سوریه بگوید یک جنگ قریب الوقوع میان ایران و دیگر کشورها در منطقه منتظر است و اگر رای دهندگان به افرادی رای ندهند که به دنبال بیرون راندن ایران هستند قطعا کشورهایشان در این جنگ سهم خواهند داشت.
آقای ترامپ هم به شگرد خود بحث تمدید پایبندی ایالات متحده بر توافق هسته ای را روی هوا قرار داد و ناتانیاهو یک نمایشنامه اجرا کرد تا فضای فشار و تشنج را دو برابر کنند و همه را در وضعبت قرمز قرار دهند و با ایجاد نوعی هراس از یک سو و ترغیب مالی از سوی دیگر فضای انتخاباتی در این دو کشور را تحت تاثیر قرار دهد و ارتباط ایران تا لبنان را بشکنند.
شاید مقامات هر کشور دیگری بودند وقتی که نیروهایشان مورد هدف قرار می گرفتند بلا فاصله واکنش نشان می دادند اما مقامات ایرانی نشان دادند که آنقدر تدبیر و تجربه سیاسی دارند که متوجه باشند وقت و مکان پاسخ کجا و چگونه باید باشد نه اینکه زمانی که دشمن منتظر باشد دست به کار شوند.
از سوی دیگر علیرغم هزینه های بسیار سنگین مالی که کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در عراق و لبنان انجام داده اند به نظر نمی آید آن تعداد افرادی که برای رسیدن به اهداف خود نیاز دارند بتوانند جمع کنند تا معادله ها را بر هم بزنند.
بدیهی است که باید چند روز دیگر صبر کرد و دید نتیجه انتخابات در این دو کشور چه خواهد بود اما می توان گفت سیاست های دشمنی با ایران چندین سال است با ناکامی مواجه می شود واگر این بار هم با ناکامی مواجه شود سنگین ترین شکست را متحمل خواهند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала