چرا دچار سرگیجه می شویم

© Fotolia / Polkadotسرگیجه
سرگیجه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگیجه می تواند به علل عجیبی بروز کند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به تحقیقات محققان، سرگیجه باعث عدم تعادل می شود و وضعیت غیرقابل تحملی را به وجود می آورد.

سرگیجه اصطلاحی برای توصیف احساس غش یا سبکی سر تا احساس ضعف و ناپایدار بودن است. سرگیجه ای که سبب شود احساس کنید که شما یا محیط اطرافتان می چرخد یا در حال حرکت است را سرگیجه دورانی (Vertigo) گویند. سرگیجه یکی از شایع ترین علل مراجعه افراد بزرگسال به پزشک است. اگرچه سرگیجه مکرر یا مداوم می تواند شخص را از کار کردن باز دارد اما سرگیجه به ندرت نشان دهنده یک بیماری جدی و تهدید کننده حیات است. درمان سرگیجه به علت و علائم آن بستگی دارد.

مشکل گوش می تواند یکی از علایم سرگیجه باشد که بر اثر عفونت ویروسی مایع درونی گوش بروز می کند.

 یکی از عجیب ترین علت سرگیجه مسافرت  است. اگر در مسافرت با خودرو یا هنگامی که در کشتی و قایق هستید، سرتان گیج می رود، دچار نوعی سرگیجه هستید که خیلی ها آن را تجربه می کنند. این سرگیجه به علت جابه جایی مایع درون گوش به دلیل حرکت مردمک چشم بدون حرکت بدن و ارسال پیام های نادرست از وضعیت تعادلی به مغز ایجاد می شود و در نهایت این تداخل حسگرهای متفاوت، باعث تهوع می شود.

مصرف برخی داروها هم ممکن است باعث سرگیجه شود. محتویات برخی از داروهای ضدتشنج، داروهای مدرو داروهای ضد فشار خون ممکن است باعث سرگیجه می شوند.

آلرژی نیز می تواند باعث تنفس صدا دار یا فشار خون پایین شود یا می تواند آغازگر سینوزیت باشد و به دنبال خود سرگیجه را به همراه بیاورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала