دکتر شکیل آفریدی در پاکستان خواهد ماند

© AP Photo / Anjum Naveedدکتر شکیل آفریدی در پاکستان خواهد ماند
دکتر شکیل آفریدی در پاکستان خواهد ماند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه پاکستان قصد ندارد دکتر آفریدی را به آمریکا تحویل بدهد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد فیصل سخنگوی رسمی وزارت خارجه پاکستان اعلام نمود که پاکستان قصد ندارد دکتر شکیل آفریدی را که به آمریکا در عملیات نابودی اوسامه بن لادن کمک کرد به ایالات متحده تحویل بدهد.

وی در تفسیر اخبار منتشره در رسانه ها مبنی بر اینکه گویا پاکستان آفریدی را با صدیقی مبادله خواهد کرد گفت که «هیچ اطلاعی از این نوع معامله ندارد».

وی افزود:«به عنوان سخنگوی وزارت خارجه پاکستان می توانم به شما اطمینان بدهم که صحبتی در باره تحویل دکتر آفریدی به آمریکا در میان نیست».

قبلا اطلاع داده شده بود که سازمان سیا فرار دکتر شکیل آفریدی از زندان پاکستان را تدارک دیده بود که به آمریکا در نابودی تروریست اوسامه بن لادن کمک کرده بود.  دونالد ترامپ قول آزادی او را داده بود اما سازمان اطلاعات پاکستان مانع از اجرای عملیات آمریکایی ها برای آزادی آفریدی شد.

 سازمان سیا قصد داشت دکتر شکیل آفریدی را از زندان پیشاور فراری بدهد، اما سازمان اطلاعات پاکستان مانع از این کار شد».

آمریکا قبلا از پاکستان خواسته بود آفریدی را به آن کشور تحویل بدهد.

«سرویس های ویژه از آن مأموران خود حمایت می کنند که افشا شده اند تا بتوانند اعتماد به خود را در بین دیگر مأموران مخفی و خبرچینان، به ویژه در خارج از کشور حفظ کند. از اینرو سازمان سیا در سطح دولتی خواهان تحویل آفریدی شده بود.  این موضوع یکی از مهمترین درخواست ها در فهرست دیگر درخواست های ترامپ از پاکستان بود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала