آیا امریکاییان مخالف برجام هستند؟

© AFP 2023 / Bryan R. Smithآیا امریکاییان مخالف برجام هستند؟
آیا امریکاییان مخالف برجام هستند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نظرسنجی انجام شده توسط شرکت Morning Consult و روزنامه پولیتیکو نشان داد اکثریت آمریکاییان مخالف خروج ایالات متحده از توافق هسته ای برجام با ایران هستند.

به گزارش اسپوتنیک، طبق این نظرسنجی 56% نظر خواهی شدگان معتقدند آمریکا باید در برجام باقی بماند و فقط 26% آنها مخالف این توافق هستند.
این نظر سنجی با شرکت تقریبا دو هزار نفر که طبق اصول علم آمار از اقشار مختلف مردم انتخاب شده بودند، روز 26 آوریل برگزار شد.
در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای توسط این کشور دست یافتند. قرار شد در ازای توقف برنامه هسته ای ایران بسیاری از تحریمهای وضع شده علیه این کشور برداشته شود.
توافقنامه برجام در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما تصویب شد. چهار شرط لازم برای تائید پایبندی ایران به توافقنامه برجام:تهران به صورت شفاف و قابل تصدیق تمامی بخشهای توافق را اجرا کند. ایران تخلف اساسی ای از برجام نداشته باشد. ایران هیچ عمل آشکار و یا پنهانی در جهات پیشرفت ساخت سلاح هسته ای انجام نداده باشد.
لغو تحریمها علیه ایران متناسب با اقدامات ایران برای از بین بردن برنامه هسته ای اش و در جهت منافع ملی آمریکا باشد.
قرار است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که بارها از برجام انتقاد کرده، روز 12 ماه مه اعلام کند که ایالات متحده در برجام باقی خواهد ماند یا نه.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала