حمله موشکی ناشناس به پایگاه های نظامی سوریه

© Sputnik / Ilya Pitalevحمله موشکی به پایگاه های نظامی سوریه
حمله موشکی به پایگاه های نظامی سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شب گذشته مواضع نیروهای نظامی سوریه در نزدیکی شهرهای حماة و حلب مورد حمله موشکی قرار گرفتند که تا کنون اطلاعاتی در مورد عامل این حملات در دسترس نسیت.

به گزارش اسپوتنیک، تلویزیون سوریه به نقل از یک مقام نظامی گزارش داد، حملاتی جدید علیه برخی مقرهای نظامی در حومه حماة و حلب صورت گرفت. بدون اینکه هویت عامل این حملات مشخص شود. در حالی که منابع رسانه‌ای سوریه احتمال می‌دهند این حملات از جانب اسرائیل بوده باشد.

یک منبع سوری گفت که دو انبار مهمات در حومه حلب و حماه هدف حملات موشکی ناشناس قرار گرفته است که در نتیجه آن انفجارهای قوی و آتش‌سوزی گسترده به وقوع پیوسته است. وی همچنین گفت که انبار مهمات هدف قرار گرفته شده در حومه شرقی حلب، بین فرودگاه "النیرب" و "المالکیه" واقع شده و اخبار منتشر شده درباره هدف قرار گرفته شدن فرودگاه حلب، صحت ندارد.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، انفجارهای شدیدی مناطق در حومه الحموی و استان حلب را لرزاند که ناشی از حملات موشکی به مقر تیپ ۴۷ در حومه جنوبی حماة و مناطق دیگر در نزدیکی شهرک سلحب بود.

به گفته برخی منابع، این موشک‌ها به ساختمان‌ها و مراکزی اصابت کرده که احتمال می‌رود انبار تسلیحات بوده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه افزود، این حملات موشکی منجر به آتش‌سوزی در مناطق مورد هدف شدند و تا این لحظه منبع موشک‌ها و تلفات ناشی از آن مشخص نیست.مواضع نظامی و دولتی سوریه هفتم ماه آوریل جاری در دو استان حمص و استان دمشق و حومه آن در معرض حملات موشکی آمریکا،‌ انگلیس و فرانسه قرار گرفت.

فرودگاه تیفور سوریه نیز در ماه آوریل در معرض حملات جنگنده‌های اسرائیلی قرار گرفته بود.

 

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала