برای کنترل وزن چه میوه های خشکی بخوریم؟

© Fotolia / Quanthemبرای کنترل وزن چه میوه های خشکی بخوریم؟
برای کنترل وزن چه میوه های خشکی بخوریم؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برخی از کارشناسان تغذیه توصیه می کنند که خوردن میوه های خشک به صورت متعادل انتخابی مناسب برای کنترل وزن محسوب می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوای سلامت، تحقیقات جدید نشان می دهند که خوردن میوه‌های خشک با رژیمی سالم و لاغری در ارتباط است:
بادام: یک میان وعده کم کالری محسوب می‌شود و ۱۰۰ گرم از آن حاوی ۵۷۶ کیلو کالری است. مصرف روزانه ۲۰ تا ۳۰ گرم بادام برای بهره بردن از منافع سلامتی آن کافی است.
گردو:هر ۱۰۰ گرم آن حاوی ۶۵۴ کیلوکالری ی است. این میزان گردو ۲ و نیم گرم اسیدهای چرب امگا ۳، ۴ گرم پروتئین و ۲ گرم فیبر به بدن می رساند. یکی از بهترین میوه‌های خشک برای کاهش وزن، گردو است.
فندق: یک منبع غنی از فیبرهای غذایی و چربی‌های سالمی است که در کاهش وزن مشهور هستند.
زردآلوی خشک: زردآلوی خشک می‌تواند از گرسنگی شما تا حداقل ۵ جلوگیری کند. این میوه خشک همچنین سرشار از کلسیم، پتاسیم و منیزیم است.
خرما: خرما غنی از ویتامین ب ۵ برای افزایش استقامت است. هر ۱۰۰ گرم خرمای خشک تنها ۲۸۲ کیلو کالری دارد و یک میان وعده خوب برای کسانی است که قصد کاهش وزن دارند و می‌خواهند از پرخوری جلوگیری کنند.
پسته: سرشار از پروتئین، ویتامین‌ها، چربی‌های سالم، آهن، منیزیم و… است و هر ۱۰۰ گرم از آن ۵۶۲ کیلوکالری به بدن می رساند.
آلوی خشک: حاوی الیافی برای بهبود دستگاه گوارش و حفظ سلامت روده است و به بدن برای رهایی از مواد سمی کمک می‌کند و باعث کاهش وزن می شود.
کشمش: یکی از محبوب‌ترین محصولات خشک شده برای کاهش وزن است. کشمش غنی از ید است و می‌تواند میان وعده‌ای مفید و کم نمک باشد.
بادام زمینی: یک انتخاب فوق العاده برای کاهش وزن است زیرا منبع سرشار از پروتئین بوده و می‌تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала