آمادگى مرکل، مکرون و می برای بحث در خصوص تكميل برجام

© AFP 2023 / Tobias SCHWARZمرکل، مکرون و می آمادگی خود برای بحث در مورد توافق هسته ای ایران اعلام کردند
مرکل، مکرون و می آمادگی خود برای بحث در مورد توافق هسته ای ایران اعلام کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مرکل، مکرون و می توافق کردند که باید در برجام موضوع های دیگر نظیر مسئله موشک های بالستیک، تبعات لغو برجام و تاثیر و نفوذ ایران در تحولات منطقه نیز لحاظ شود.

به گزارش اسپوتنیک، ترزا می، نخست وزیر انگلیس با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از طریق تماس تلفنی سه طرف توافق کردند که باید در برجام موضوع های دیگر نظیر مسئله موشک های بالستیک، تبعات لغو برجام و تاثیر و نفوذ ایران در تحولات منطقه نیز لحاظ شود.

رهبران سه کشور اروپایی تعهد کردند که درخصوص نحوه برخورد با چالش های مربوط به ایران، در همکاری نزدیک با یکدیگر و آمریکا باشند. آنها همچنین برجام را بهترین گزینه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای دانستند.

تحریم های جدید آلمان، فرانسه و انگلیس علیه ایران - اسپوتنیک ایران
تحریم های جدید آلمان، فرانسه و انگلیس علیه ایران

کشورهای اروپایی گفته‌اند در حال انجام «مذاکراتی فشرده» با دولت ترامپ برای دستیابی به تأییدیه‌ای ماندگار در خصوص حمایت آمریکا از برجام، فراسوی تاریخ ۱۲ می هستند.

اروپایی‌ها گفته‌اند قصد دارند تحریم‌های جدید را به گونه‌ای اعمال کنند که ناقض مفاد توافق هسته‌ای با ایران نباشد. آنها مدعی شده‌اند تا زمانی که تحریم‌ها مرتبط با مسائل هسته‌ای نباشند یا مصداق بازگرداندن تحریم‌های رفع‌شده به موجب برجام نباشند، مجاز به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала