گزارش و تحلیل

قصد ایران برای جایگزین کردن زبان روسی به جای انگلیسی در نظام آموزشی خود

© Sputnik / Sergei Pyatakovقصد ایران برای جایگزین کردن زبان روسی به جای انگلیسی در نظام آموزشی خود
قصد ایران برای جایگزین کردن زبان روسی به جای انگلیسی در نظام آموزشی خود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران قصد دارد زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در نظام آموزشی خود را عوض کرده و زبان های دیگر از جمله روسی را جایگزین آن سازد و به این خاطر مذاکرات در این زمینه را با وزارت آموزش و علوم روسیه آغاز می کند.

ایران خواهان همکاری با روسیه در زمینه آموزش پرورش - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
بطحایی در گفتگو با اسپوتنیک: ایران خواهان همکاری با روسیه در زمینه آموزش و پرورش+ ویدیو
به گزارش اسپوتنیک، سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش ایران در دیدار با ویچسلاو نیکونوف، رئیس کمیته آموزش و علوم مجلس دومای روسیه در جریان سفرش به مسکو ضمن بیان این مطلب گفت:" سیاست دولت ایران آن است که به انحصار زبان انگلیسی به عنوان دومین زبان آموزشی در مدارس پایان بدهد و با تنوع بخشیدن به تدریس زبان‌های خارجی در مدارس، به غیر از زبان انگلیسی، زبان‌های دیگر را نیز در برنامه آموزشی دانش‌آموزان بگنجاند که زبان روسی یکی از آنهاست".
دکتر محسن شجاعی، رئیس دانشکده زبان های خارجی دانشگاه آزاد اسلامی تهران ، رئیس کرسی آموزش مترجمان زبان روسی، مولف فرهنگ فارسی به روسی و زبان شناس مشهور در مصاحبه با اسپوتنیک در اینباره صحبت کرد که زبان روسی با چه سرعتی در نظام آموزشی ایران ریشه خواهد گرفت و چه مشکلاتی ممکن است بر سر راه وجود داشته باشد.


دکتر شجاعی در پاسخ به این سوال که دانش آموزان ایرانی تا چه حد برای انتخاب زبان روسی به عنوان زبان اول خارجی خود آمادگی دارند، چنین گفت:

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала