جزئیات جالب از دیدار آتی سران دو کره

© REUTERS / KCNAجزئیات جالب از دیدار آتی سران دو کره
جزئیات جالب از دیدار آتی سران دو کره - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات سئول روز پنجشنبه جزئیات جالبی از نشست آتی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی، که قرار است صبح روز جمعه در مرز دو کره برگزار شود، منتشر کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران، قرار است کیم جونگ اون با پای پیاده به محل برگزاری نشست سران دو کره در مرز دو کشور برود. سران دو کشور پس از امضای «دفتر مهمان» و گرفتن عکس یادگاری با یکدیگر ساعت 10:30 دقیقه به وقت سئول مذاکرات رسمی خود را آغاز خواهند کرد.

همچنین رهبر کره شمالی و رئیس جمهور کره جنوبی قصد دارند با یکدیگر و با مخلوطی از خاک دو کشور، یک اصله نهال کاج به رسم یادبود در مرز دو کره بکارند. شایان ذکر است درخت کاج یکی از درختان محبوب مردم دو کره به شمار می رود. همچنین نوشته ای به صورت حکاکی شده بر یک لوح سنگی برای این درخت آماده شده که مضمون آن عبارت است از: «صلح و کامیابی کاشته شد». امضای کیم جونگ اون و مون جائه این نیز بر این لوح نقش بسته است.

پس از کاشت این نهال، سران دو کشور به پیاده روی و گشت زنی با یکدیگر خواهند پرداخت. سپس آنها مجددا در عصر جمعه با یکدیگر دیدار خواهند داشت و بعد از آن در مهمانی مشترک شرکت خواهند کرد.

به گفته مقامات سئول، در این دیدار 9 نفر از مقامات ارشد کره شمالی، کیم جونگ اون را همراهی خواهند کرد که خواهر وی نیز یکی از آنهاست. هنوز خبر حضور همسر رهبر کره شمالی در این نشست تایید نشده است.

محل برگزاری نشست سران دو کره روستای «پانمونجوم» موسوم به «منطقه غیرنظامی دو کره» در مرز دو کشور تعیین شده است. پیش بینی می شود گفتگوهای دو طرف حول محور برنامه هسته ای کره شمالی متمرکز شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала