گزارش و تحلیل

اس 300 در سوریه کابوس اسراییل

© AFP 2023 / Jack Guezاس 300 در سوریه کابوس اسراییل
اس 300 در سوریه کابوس اسراییل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه اسراییلی Y-net، تحویل احتمالی اس 300 به سوریه، کشور یهود را نگران خواهد کرد.

آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسراییل گفت که اگر سوریه علیه جنگنده های این کشور پدافندهای هوایی روسی را بکار ببرد، در جواب به سوریه ضربه خواهد زد.

تهدید لاوروف به تحویل اس 300 به سوریه - اسپوتنیک ایران
تهدید لاوروف به تحویل اس 300 به سوریه
حمیدی عبدالله سیاستشناس سوریه در این رابطه به اسپوتنیک گفت: عامل اسرائیلی تا حد زیادی بر اجرای این توافق تاثیر می گذارد. تل آویو سعی خواهد کرد تا اجرای این توافق را عقیم بگذارد به تعویق انداخته شود. استقرار اس 300 در سوریه بر تعادل قوا در سراسر منطقه تاثیر می گذارد، از جمله درگیری های عرب و اسرائیل و وضع ارتفاعات اشغال شده جولان. دمشق آماده است تمام صورتحساب های لازم را پرداخت کند، آنها امنیت را گرانتر می دانند.

این محقق بر آن است که حفاظت از سرزمین سوریه در مقابل حملات هوایی تجاوزکاران به نفع هر دو مسکو و دمشق است و اگر کشورهای غربی و اسراییل حملات خود را به دمشق ادامه دهند، در آینده نزدیک، مسکو سیستم های دفاع هوایی جدید خود را به شریک خود تحویل خواهد داد.

حمیدی عبدالله تحلیلگر سیاسی سوریه گفت: در حال حاضر دولت سوریه زرادخانه خود را با سلاح های جدید روسی پر کرده و سیستم های دفاع هوایی موجود که چندین سال پیش خریداری شده بود را به روز می کند.

پیش از این، رسانه ها گزارش دادند که روسیه می تواند مجتمع های S-300 Favorit را برای ایجاد حوزه عمیق تحت حفاظت پدافند هوایی تحویل دهد.

کرملین اظهار نظر در باره امکان این تحویل خودداری کرد. امیدواری کرد که احتمال چنین اموری را داشته باشد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، به نوبه خود گفت که موضوع تحویل پدافند هوایی اس 300 به سوریه هنوز حل نشده است، لازم است منتظر تصمیم های مسکو و دمشق باشیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала