تحریک مسابقه تسلیحاتی جدید توسط آمریکا

© Sputnik / Mikhail Klimentievتحریک مسابقه تسلیحاتی جدید توسط آمریکا
تحریک مسابقه تسلیحاتی جدید توسط آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا کشورهای جهان را به مسابقه تسلیحاتی جدید می کشاند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه اعلام نمود که ایالات متحده، کشورهای جهان را به بسوی مسابقه جدید تسلیحاتی می کشاند و مایل است نقش هژمونی در امور بین المللی، حتی نسبت به متحدان خود را حفظ کند.

وزیر دفاع روسیه با سخنرانی در نشست وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای گفت:«هم اکنون ما شاهد تغییر مناسبات بین المللی و گذار آن به سیستم چند قطبی هستیم  که وجه مشخصه آن تجدید تقسیم حیطه نفود و تشدید رقابت جهت برتری منطقه ای و جهانی است. در چنین شرایطی ایالات متحده خواهان حفظ نقش هژمونی در امور بین الملل است و از هر وسیله ای از جمله نظامی برای سوق دادن کشورها به مسابقه جدید تسلیحاتی بهره می گیرد.

واشینگتن برای همکاری یکسان و برابر حتی با شرکای سنتی خود آماده نیست.  دکترین جدید آمریکا در باره امنیت ملی و دفاع این موضوع را مورد تأیید قرار می دهد که نشانگر تمایل آمریکا به تجدید نظر در مهمترین توافقنامه های بین المللی از جمله تصمیمات سازمان ملل و اصول اساسی سازمان تجارت جهانی است.

آمریکا با بی شرمی اعلام می کند که اگر گرایشات در سیاست بین الملل و اقتصاد جهانی در تضاد با خواسته های واشینگتن باشد، آن ها را با کمک وسایل نظامی از سر راه خود برخواهد داشت».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала