سپر مشترک روسیه و اروپا

© Sputnik / Vladimir Sergeevهمکاری نظامی روسیه و اتحادیه اروپا
همکاری نظامی روسیه و اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا روسیه و اتحادیه اروپا می توانند با هم متحد شوند؟

به گزارش اسپوتنیک، اتحادیه اروپا گام های محتاطانه ای در جهت ایجاد ارتش خود برمی دارد.  ساختار واحد نظامی باعث تضعیف وابستگی اروپا به آمریکا می شد و امکانی برای ایجاد اتحادیه دفاعی با روسیه فراهم می کرد.

بروکسل و مسکو از منافع مشترکی برخوردارند که باید از آن ها دفاع کنند.

الکساندر رار کارشناس سیاسی از آلمان در این خصوص گفت:«ایده ایجاد ارتش واحد اروپا دهها سال است که مطرح شده است اما تا کنون به اجرا در نیامده است. دلیل اصلی اجرایی نشدن این ایده، آن است که ایالات متحده مانع از ایجاد ساختار نظامی بموازات ناتو می شود. دیدگاه آمریکا در خصوص امنیت سراسر اروپایی چنین است: کشورهای اروپایی می توانند از نظر اقتصادی با هم متحد شوند، اما بهیچوجه نباید ساختار دیگری به موازات ناتو تشکیل شود. از اینرو نمی توان گفت که اروپایی ها قادرند بدون ناتو ساختار نظامی تشکیل بدهند».

از سوی دیگر وی معتقد است که «ارتش اروپا باید برای همیشه فصل جنگ های اروپایی در کتاب تاریخ را ببندد».

ایگور دلانوئه کارشناس نظامی و معاون رئیس مرکز  فرانسه — روسیه « آبزروو»  یاد آور شد که ایجاد ارتش اروپایی «یک طرح خیلی قدیمی است. اما ناتو وجود دارد که مدتهاست بصورت کارا فعالیت می کند».

وی نسبت به همگرایی  نظامی  روسیه و اتحادیه اروپا ابراز تردید کرد و گفت:«حداکثر چیزی که ممکن است رخ بدهد چیزی مثل اتحاد نظامی فرانسه — آلمان خواهد بود که هم اکنون وجود دارد.

اتحاد نظامی روسیه و اتحادیه اروپا  حالا ممکن نیست. البته اگر چنین ایده ای اجرا می شد، گام مثبتی برای عادی سازی مناسبات بین روسیه و اروپا می بود. اتحادیه مشترک دفاعی و مرکز سایبری می توانست باعث تحکیم اعتماد بین  بازیگران سیاست جهانی شود».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала