گزارش و تحلیل

موشک های پرتاب شده به سوریه تا روسیه رسیدند

© REUTERS / U.S. Navy/Lt. j.g Matthew Danielsموشک های پرتاب شده به سوریه تا روسیه رسیدند
موشک های پرتاب شده به سوریه تا روسیه رسیدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه می تواند از موشک های عمل نکرده آمریکایی در سوریه، تحقیقات مفیدی انجام دهد.

به گزارش اسپوتنیک، با استناد به وزارت دفاع روسیه، دو موشک بالدار آمریکایی پرتاب شده به سوریه در دست نظامیان روسیه قرار گرفتند.

دفع حملات آمریکا به سوریه با موشک های دهه 70 - اسپوتنیک ایران
دفع حملات آمریکا به سوریه با موشک های دهه 70
به گفته ویکتور موراخوفسکی کارشناس نظامی روس، سردبیر مجله "زرادخانه ملی"، سوریه دو موشک بالدار آمریکایی را که هنگام حمله اخیر آمریکایی منفجر نشدند در اختیار وزارت دفاع روسیه گذاشت.

موراخوفسکی ادامه داد: کارشناسان روسی به برکت دو موشک بالدار تحویل شده توسط سوریه، که در طی حمله ایالات متحده به آن کشور مورد استفاده قرار گرفته اما منفجر نشدند، قادر خواهند بود با آخرین پیشرفت های فناوری غرب آشنا شده و سیستم دفاع ضد موشکی و الکترونیکی خود را بهبود ببخشند.

او سپس گفت: این یافته ها می تواند برای کشور ما بسیار مفید باشد. متخصصان روسیه مدل های غربی سلاح را کپی نمی کنند، زیرا ما خط توسعه خودمان را داریم، اما آنها علاقه مند خواهند بود تا آخرین تحولات غرب در این زمینه را ببینند. برخی از موشک های مورد استفاده در حمله به سوریه جدید نبودند و بعضی از آنها برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفتند.

او توضیح داد که موشک های آمریکایی مورد استفاده فرانسه و بریتانیا کاملا جدید بودند. به نظر وی، موشک آمریکایی Tomahawk بلوک IV که در جریان حمله مورد استفاده قرار گرفت نیز قابل توجه است.

تله روسیه برای  موشک های هوشمند ترامپ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تله روسیه برای موشک های "هوشمند" ترامپ
همچنین جالب است نگاهی به موشک آمریکایی JASSM-ER بیاندازیم که برای اولین بار توسط ایالات متحده در عملیات های جنگی علیه سوریه مورد استفاده قرار گرفت. تحقیق این موشک ها می تواند به روسیه کمک کند سیستم دفاع موشکی و رادیو الکترونیک را بهبود بخشد. ما قادر خواهیم بود جزئیات بیشتر در خصوص آخرین پیشرفت های غرب را بیاموزیم. طراحان علاقمند خواهند بود تا این موشک ها را مشاهده کنند.

پیشتر، رسانه ها به نقل از یک منبع در وزارت دفاع سوریه اطلاع دادند که دو موشک آمریکایی که در حملات 14 آوریل به سوریه پرتاب شده بوند، توسط ارتش سوریه یافت شده و به ارتش روسیه تحویل داده شدند.

گفتنی است، ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه صبح روز 14 آوریل حملات موشکی به تاسیسات دولتی سوریه را که به نظر آنها برای تولید سلاح های شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرند، انجام دادند.

آنها بیش از 100 موشک به سوریه پرتاب کردند، که بیشتر آنها توسط دفاع هوایی سوریه نابود شدند. نیروهای روسیه وارد عملیات نشدند، اما همه پرتاب ها را رصد و ثبت کردند.
نه کارشناسان نظامی روسیه و نه ساکنان محلی واقعیت حمله شیمیایی را تأیید نکردند که بهانه ای برای ضربات هوایی آمریکا و متحدینش شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала