تدریس زبان روسی در مدارس ایران

© Sputnik / Andrey Iglovزبان روسی
زبان روسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران در حال بررسی تدریس زبان روسی به عنوان زبان دوم خارجی در مدارس ایران است.

به گزارش اسپوتنیک، ایران قصد دارد با تنوع بخشیدن به تدریس زبان های خارجی درمدارس، به غیر از زبان انگلیسی، زبان های دیگر را نیز شامل برنامه آموزشی مدارس بکند که زبان روسی یکی از آنهاست.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش ایران در دیدار با ویاچسلاو نیکونوف رئیس کمیته دومای کشوری در امور آموزش و علم روسیه که 19 ماه آوریل برگزار شد این موضوع را اعلام کرد.

وزیر آموزش و پرورش ایران گفت:«سیاست دولت ایران در رشته آموزش آن است که به انحصار زبان انگلیسی به عنوان دومین زبان خارجی پایان بدهد و زبان های خارجی دیگر از جمله زبان روسی را در برنامه آموزشی مدارس شامل کند».

بطحایی افزود که این موضوع را با اولگا واسیلیوا وزیر آموزش و علم روسیه در میان گذاشت.

« من با وزیر آموزش و علم روسیه در خصوص آموزش معلمان در این رشته صحبت کردم. امیدوارم ایشان از پیشنهاد تشکیل کارگروهی که به تهیه تفاهم نامه در باره همکاری در این زمینه مساعدت کند حمایت کند تا بتوان بعدا آن را اجرا کرد».

رئیس کمیته دومای کشوری در خصوص آموزش و علم روسیه از تمایل همکار خارجی جهت ترویج زبان روسی در ایران استقبال نمود و اعلام داشت که « تدریس زبان روسی می تواند یک مزایای خوب برای ایران به حساب آید».

نیکونوف با صحبت در باره زبان فارسی متذکر شد که در چند مرکز عالی آموزشی روسیه،زبان فارسی تدریس می شود. وی همچنین ابراز داشت که باید به فکر تدریس زبان فارسی در مدارس مثل زبان چینی  باشیم که در بعضی مدارس دولتی به عنوان زبان دوم تدریس می شود. « باید ببینیم چطور می توانیم فارسی را بخشی از برنامه آموزشی خود کنیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала