توقف فعالیت کانال تلگرامی رهبر ایران

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر توقف فعالیت کانال تلگرامی رهبر ایران
توقف فعالیت کانال تلگرامی رهبر ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فعالیت کانال تلگرامی آیت الله علی خامنه ای ، رهبر جمهوری اسلامی ایران از امروز متوقف شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پارس نیوز، کانال تلگرامی "پایگاه اطلاع‌رسانی دفترحفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای" صبح امروز در اطلاعیه‌ای از توقف فعالیت KHAMENEI.IR در تلگرام خبر داد.
متن این اطلاعیه به این شرح است:
در راستای پاسداشت منافع ملّی و برای رفع انحصار از پیام‌رسان تلگرام، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (KHAMENEI.IR) فعالیت خود را در این پیام‌رسان، از این لحظه متوقف می‌کند.
گفته می شود این اقدام KHAMENEI.IR که پیش از شروع برنامه رسمی نهادهای جمهوری اسلامی در توقف استفاده از تلگرام انجام می‌شود، "برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی و رفع انحصار فضای مجازی از پیام‌رسان‌های غیرایرانی است".

سازمان نظارت بر رسانه های روسیه روز 6 آوریل 2018 از دادگاه درخواست کرد به خاطر امتناع تلگرام از واگذاری کلید های رمزگشایی به سازمان امنیت فدرال روسیه مجوز فیلترینگ این پیام رسان را صادر کند. وکلای مدافع تلگرام اعلام کردند مطالبات سازمان امنیت روسیه به دلایل فنی قابل اجرا نیست. خود پاول دوروف، موسس تلگرام اعلام کرد این پیام رسان به چنین کاری تن درنخواهد داد چون مدافع آزادی بیان و مصونیت زندگی خصوصی است.

روز 13 آوریل یکی از دادگاه های محلی مسکو درخواست سازمان نظارت بر رسانه های روسیه درباره فیترینگ تلگرام در روسیه را قبول کرد.
رای دادگاه باید فورا اجرا شود اما وکلای مدافع تلگرام از حق تقدیم درخواست تجدید نظر در آن برخوردار هستند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала