واتس آپ برای دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر

© AFP 2023 / Lionel Bonaventure واتس آپ برای دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر
واتس آپ برای دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پلیس ولز با کمک اثر انگشت باقی مانده از یک عکس در پیام رسان واتس آپ ، قاچاقچیان مواد مخدر را دستگیر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازDave Thomas یکی از کارکنان پلیس ولز جنوبی در مصاحبه ای با خبرگزاری انگلیسی تکنیک های به کار رفته در استفاده از اثر انگشت به جا مانده در یک عکس به عنوان گام اول در کشف جرم را شرح داد. او گفت که امروزه وقتی اسمارت فونی در صحنه ی جرم باقی می ماند، پلیس به طور دقیق به بررسی و آنالیز عکس های درون آن می پردازد.
پلیس در طی یک هجوم ناگهانی به ساختمانی که ساکنان آن را مظنون به فعالیت های مواد مخدر بودند، در شهر Bridgend ولز تلفن همراهی را در این ساختمان پیدا کرد. در پیام رسان واتس اپ این موبایل، پیام هایی مربوط به چند ماه قبل وجود داشتند که حاوی شواهد مهمی بودند.
این پلیس افزود: " در این تلفن پیام های زیادی نظیر: چه چیزی برای خرید می خواهی؟ و امثال آن وجود داشت." همچنین عکسی نیز از دست فردی که قرص های مخدر در دست داشت در واتس اپ این تلفن یافت شد. این عکس برای یکی از مشتریان با این متن فرستاده شده بود: این ها محصولات من هستند که آن ها را می فروشم
توماس خاطر نشان کرد: " چون مقیاس و کیفیت عکس کمی چالش برانگیز بود، اندکی زمان لازم بود تا دلال بودن آن شخص ثابت شود. وقتی که عکس از دست شخص دلال پیدا شد، سرنخی برای کشف جرم پیدا شد و افسران پلیس وارد این ماجرا شدند."
پروسه ی استفاده از اثر انگشت در عکس های موجود در یک گوشی تلفن همراه نسبتا جدید است. سرویس هایی نظیر فیسبوک، اینستاگرام و واتس اپ دارای شواهد بسیار زیادی برای تحقیقات در خصوص جرایم مختلف هستند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала