شاهکار ویدئویی آموزشی یونسکو با مضمون افسردگی +ویدئو

© AP Photo / Jacques Brinonشاهکار ویدئویی آموزشی یونسکو با مضمون افسردگی +ویدئو
شاهکار ویدئویی آموزشی یونسکو با مضمون افسردگی +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سگ سیاه افسردگی را چقدر میشناسید؟

به گزارش اسپوتنیک، انیمیشنی که مدتی قبل یونسکو در تحلیل افسردگی تهیه کرده بود، بار دیگر در شبکه های اجتماعی میان کاربران بازتاب گسترده یافته است. در دنیای امروز هریک از ما به نحوی درگیر این مساله هستیم و به گفته ی آمارها از شایع ترین بیماری های پنهانی که دامنگیر انسان است "افسردگی" میباشد.
عبارت «سگ سیاه» به عنوان تشبیهی برای افسردگی به "وینستون چرچیل" نسبت داده می‌شود. و ویدئوی حاضر، بر اساس تئوری وی ساخته شده است.

افرادی که درگیر افسردگی هستند و از این سگِ سیاه رنج می‌برند تمثیل سگ سیاه را بخوبی درک میکنند: یک حیوان وحشی، دقیقا به همین رنگ که همراه همیشگی فرد است و برایش مزاحمت ایجاد میکند.


این ویدئو میگوید اگر به موقع به این سگ افسار نزنید؛ سگ سیاهتان یک‌دفعه به سوی شما حمله کرده، زخمیتان می‌کند و در نهایت در میان دندان‌های خود می‌گیرد. اما نکته مثبت آن این است که هر سگِ سیاهی یک گردن دارد، پس قابل افسار زدن است. و از طریق این تمثیل میگوید افسردگی قابل مدیریت بوده و یک بیماری روانی قابل درمان است. چیزی که شما باید متوجه شوید اینکه چگونه به گردن آن افسار بزنید و او را مدیریت کنید نه این که توسط او مدیریت شوید!


کاربران این ویدئو را آموزنده خوانده اند و معتقدند این ویدئو کمک میکند تا ترس از بیماری افسردگی نداشته باشی و بدانی که امکان درمان آن وجود دارد، صرفا کافی است بدانی چگونه به گردن آن افسار بزنی!

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала