نگرانی اسرائیل از واکنش ایران و روسیه به حملات آمریکا

© Sputnik / Vladimir Astapkovichنگرانی اسرائیل از واکنش ایران و روسیه به حمله آمریکا
نگرانی اسرائیل از واکنش ایران و روسیه به حمله آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات ارتش اسرائیل از عکس العمل احتمالی روسیه و ایران در قبال حملات نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه احساس نگرانی می کنند.

بمباران عربستان و اسرائیل بهترین پاسخ به آمریکا - اسپوتنیک ایران
بمباران عربستان و اسرائیل بهترین پاسخ به آمریکا
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه هاآرتص نوشت؛ اسرائیل از این بیم دارد که عکس العمل احتمالی روسیه انجام آزادانه عملیات نظامی اش بر فراز سوریه را تحت تاثیر قرار دهد و عملیات ارتش اسرائیل در کنترل منطقه را محدود سازد.
هاآرتص معتقد است که روسیه در پی این حمله، سوریه را به موشک های پیشرفته مجهز خواهد کرد و زمینه برای استقرار پدافند هوایی پیشرفته در خاک سوریه فراهم خواهد شد و این موضوع می تواند پرواز جنگنده های نیروی هوایی اسرائیل را بر فراز لبنان تهدید کند.

اسرائیل همچنین از این بیم دارد که این حمله، امضای قرارداد فروش سامانه موشکی پیشرفته ضد هواپیما و ضد موشک را به سوریه تسریع کند.

بر اساس این گزارش نگرانی های اسرائیل به دلیل واکنش احتمالی ایران به حملات اخیر در پی کشته شدن چند نیروی ایرانی در سوریه، افزایش یافته است.

روز 14 آوريل آمریکا و متحدانش بیش از 100 موشک به سوریه شلیک کردند.این موشک ها از دو ناو نیروی دریایی آمریکا دردریای سرخ، از هواپیما های تاکتیکی بر فرار حوضه دریای مدیترانه و همچنین توسط بمب افکن های B-1B از منطقه التنف شلیک شدند. حمله به تاسیسات نظامی و کشوری سوریه از ساعت 3 و42 دقیقه تا ساعت 5 و ده دقیقه 14 آوریل به وقت محلی طول کشید. سامانه های دفاع هوایی سوریه 71 فروند از موشک های کروز غربی را قبل از رسیدن آنها به اهداف خود منهدم کردند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала