روسیه: اسطوره آمریکا برای تسلط بر جهان در هم شکست

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: اسطوره آمریکا برای تسلط بر جهان در هم شکسته شد
روسیه: اسطوره آمریکا برای تسلط بر جهان در هم شکسته شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه می تواند به فشار های آمریکا پاسخ مناسب بدهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بیانیه وزارت امور خارجه روسیه، مسکو قادر به پاسخگویی به رفتارها و فشارهای ایالات متحده است. ولادیمیر یرماکوف، معاون مدیر گروه منع گسترش و کنترل سلاح در وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه در این خصوص اعلام نمود که روسیه می تواند به فشار های آمریکا پاسخ مناسب بدهد.
به نقل از یرماکوف: "اسطوره و آرزوی آمریکا برای تسلط گسترده و بلامنازع بر جهان بیش از ده ها سال قدمت دارد، و در حال حاضر این اسطوره در هم شکسته شد. از سوی دیگر، روسیه موقعیت تاریخی محبوب خود به عنوان ضامن ثبات و عدالت در جهان بر اساس قوانین بین المللی را کسب نموده است".
به عقیده این دیپلمات روسی، نیروی نظامی ارتش آمریکا در جهان در حال کاهش است. به گفته وی، دیر یا زود آمریکایی ها باید با روسیه مذاکره کنند. براساس گفته های یرماکوف، واشنگتن می تواند بعد از حمله به سوریه با روسیه به مذاکره بپردازد.
روز 14 آوریل آمریکا و متحدانش بیش از 100 موشک به سوریه شلیک کردند.این موشک ها از دو ناو نیروی دریایی آمریکا دردریای سرخ، از هواپیما های تاکتیکی بر فرار حوضه دریای مدیترانه و همچنین توسط بمب افکن های B-1B از منطقه التنف شلیک شدند. حمله به تاسیسات نظامی و کشوری سوریه از ساعت 3 و42 دقیقه تا ساعت 5 و ده دقیقه 14 آوریل به وقت محلی طول کشید. سامانه های دفاع هوایی سوریه 71 فروند از موشک های کروز غربی را قبل از رسیدن آنها به اهداف خود منهدم کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала