آیا سوریه بمباران خواهد شد؟

© AFP 2023 / Louai Besharaتصمیمگیری در باره سوریه
تصمیمگیری در باره سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ اعلام کرد که بزودی در باره سوریه تصمیم خود را اعلام خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به دفتر مطبوعاتی کاخ سفید، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه در دیدار با فرمانداران به اطلاع آنها رساند که تصمیم در خصوص واکنش جوابیه نسبت به حوادث «غوطه» شرقی در سوریه بزودی اتخاذ خواهد شد.

ترامپ کفت:«تا کنون چند دیدار برگزار کردیم. خواهیم دید چه خواهد شد. هم اینک باید تصمیماتی اتخاذ شوند. از اینرو آن ها بزودی اعلام خواهند شد.

ما خیلی جدی و با دقت زیاد این وضع را بررسی می کنیم.  ما مراقب اوضاع هستیم و خواهیم دید پیشرفت این روند چگونه خواهد بود.  منظور من، حمله شیمیایی به شهر « دوما» در سوریه است. افسوس که با چنین وضعیتی روبرو می شویم».

پیش از این، کشورهای غربی، سوریه را به حملات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی متهم کرده بود. از سوی دیگر، مسکو  ادعای استفاده از گاز کلر و مواد شیمیایی توسط ارتش سوریه را رد نمود. به گزارش وزارت خارجه روسیه، ادعای استفاده از مواد شیمیایی توسط نیروهای سوریه — حمایت از تروریست ها و توجیه حمله احتمالی به سوریه از سوی کشورهای خارجی می باشد. در عین حال در تاریخ 13 مارس، نیروهای مسلح روسیه، خبرهایی مبنی بر تحریکاتی برای استفاده از سلاح های شیمیایی توسط نیروهای نظامی در غوطه شرقی را گزارش نمود. ارتش روسیه اظهار داشت که اتهامات استفاده از سلاح شیمیایی در دما از سوی آمریكا، می تواند به عنوان بهانه ای برای حمله به سوریه مورد استفاده قرار گیرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا روز 11 آوریل در توییتر نوشت، روسیه باید آماده انهدام موشک های شلیک شده به سوریه باشد که موشک های "خوب، جدید و هوشمندی" خواهند بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала