قصد بریتانیا برای حمله به سوریه

اشتراک
هواپیما های نیروی هوایی بریتانیا در صورت آغاز عملیات نظامی در سوریه ، پروازهای رزمی خود را از پایگاه هوایی آکروتیری در قبرس انجام خواهند داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه تایمز ، یک منبع در دولت بریتانیا ضمن اعلام این مطلب گفت:" چنگنده بمب افکن های Panavia Tornado در باند پرواز قرار دارند. ما آماده هستیم".
تایمز همچنین می نویسد در صورت ضرورت ناوشکن بریتانیایی از نوع 45 HMS Duncan به حمله به سوریه خواهد پیوست.
پیشتر گزارش داده بودند که ترزا می، نخست وزیر بریتانیا دستور اعزام زیردریایی های این کشور به سواحل سوریه را صادر کرده است.
روز 6 آوریل ارتش دولتی سوریه عملیات آزاد سازی شهر دوما ، واقع در غوطه شرقی از شبه نظامیان را آغاز کرد. دیرتر گزارش هایی درباره استفاده از گازهای سمی در این شهر و کشته شدن دهها نفر منتشر شدند. مسکو ادعای استفاده از گاز کلر و مواد شیمیایی توسط ارتش سوریه را رد نمود. به گزارش وزارت خارجه روسیه، ادعای استفاده از مواد شیمیایی توسط نیروهای سوریه — حمایت از تروریست ها و توجیه حمله احتمالی به سوریه از سوی کشورهای خارجی می باشد. در عین حال در تاریخ 13 مارس، نیروهای مسلح روسیه، خبرهایی مبنی بر تحریکاتی برای استفاده از سلاح های شیمیایی توسط نیروهای نظامی در غوطه شرقی را گزارش نمود. ارتش روسیه اظهار داشت که اتهامات استفاده از سلاح شیمیایی در دوما از سوی آمریكا، می تواند به عنوان بهانه ای برای حمله به سوریه مورد استفاده قرار گیرد.
دمشق این اتهامات را رد کرده و روسیه درباره عواقب جدی حمله به سوریه به آمریکا هشدار داده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала