درخواست گورباچف از رهبران روسیه و آمریکا

© AP Photo / Alexander Zemlianichenkoدرخواست گورباچف از رهبران روسیه و آمریکا
درخواست گورباچف از رهبران روسیه و آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آخرین رهبر شوروی از رهبران روسیه و آمریکا خواست که شرایط تنش‌آلود را آرام کنند زیرا چنین حوادثی می‌تواند به یک فاجعه بزرگ ختم شود.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی در مصاحبه با اینترفکس از ایالات متحده آمریکا و روسیه خواست تا نشستی برای رسیدگی به این موضوعات و بازگشت به عقلانیت برگزار کنند.

او با هشدار نسبت به اینکه هرگونه درگیری می‌تواند به جنگ ختم شود، گفت: اطمینان دارم هیچکس جنگ نمی‌خواهد اما فضای فعلی تب‌دار ممکن است به دردسر بزرگی ختم شود و مردم عادی از این تهدید بی‌خبر هستند.

گورباچف افزود، دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین باید شرایط تنش‌آلود را آرام کنند زیرا چنین حوادثی می‌تواند به یک فاجعه بزرگ در فضای تنش‌زای کنونی برسد. گورباچف گفت: تا به حال اوضاع به این بدی نشده بود و من از اینکه می‌بینم رهبران جهان چطور با خودشان رفتار می‌کنند، سرخورده شدم. ما شاهد ناتوانی در بکارگیری مکانیزم‌های دیپلماتیک هستیم. سیاست بین‌الملل به عرصه اتهام‌پراکنی، اعمال تحریم و حتی حملات نظامی تبدیل شده است.

آخرین رهبر شوروی گفت: از آنجایی که روسیه و آمریکا در پس بحران کنونی هستند، رهبران آن باید دیدار داشته باشند. به گفته او، مقام‌های وزارت خارجه و دفاع هم باید در آن جلسات حضور داشته باشند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала