گزارش و تحلیل

آغاز تولید آرپی جی -32 در خاور میانه

© Photo / modernweapon.ruآغاز تولید آرپی جی -32 در خاور میانه
آغاز تولید آرپی جی -32 در خاور میانه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک با استناد به نشریه اماراتی "العربیه"، یک شرکت عربی قراردادی برای مونتاژ سامانه راکتی آرپی جی -32 را با روسیه بسته است.

آرپی جی-32 نوعی آرپی‌جی ساخت روسیه است که توسط کمپانی "بازالت" تولید می شود. آرپی جی —32 در سال 2008 رونمایی و از سال 2013 وارد تسلیح ارتش اردن شد. این سلاح برای مقابله با سیستم‌های حفاظت فعال و زره‌های واکنشی تانک‌های مدرن طراحی شده‌است. این آرپی‌جی لوله یکبار مصرف و راکت دومرحله‌ای دارد و شباهت زیادی به آرپی‌جی- 28 دارد با این تفاوت که بزرگتر است.

شرکت اردنی "تجهیزات و سیستم های دفاعی جادارا" — Jadara Equipment and Defence System حق مونتاژ سیستم های پرتاب موشک ضد تانک را دریافت کرد. نام آن "نشّاب" ("پرتابگر") گذاشته شد. از این سلاح علاوه بر تانک می‌توان علیه نفربرها، تجهیزات جنگی زرهی و غیر زرهی و نیز برای تخریب ساختمان‌ها و سنگرهای بتونی و حتی هلیکوپترهای ثابت استفاده کرد.

پنچ سلاح برتر سرنوشتساز روسیه +فیلم - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
پنچ سلاح برتر سرنوشت ساز روسیه +فیلم
آرپی جی — 32 "نشاب" توسط شرکت روسی "بازالت" برای نیروهای مسلح اردن در سال 2005 طرحریزی شد. اولین نسخه در نمایشگاه اسلحه SOFEX در سال 2006 رونمایی شد.

تولید سریال آرپی جی — 32 با پروانه روسیه با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در اردن در اواسط سال 2013 شروع شد. آرپی جی-32 "نشاب" وارد زرادخانه ارتش سلطنتی اردن شد. لازم به ذکر است که امارات متحده عربی در مورد خرید این اسلحه با اردن توافق کرد.

خصوصیات کاربرد آرپی جی- 32 قابل حمل
دستگاه پرتاب نارنجک چند منظوره آرپی جی- 32 "نشاب" دارای ساخت استاندارد است، از جمله یک دستگاه استفاده مکرر و کنتینر های پرتاب یک مرتبه حاوی ظرفیت های پرتاب راکت ها.

دستگاه می تواند کالیبر از 72.5 میلی متر یا 105 میلی متر، بسته به موشک مورد پرتاب باشد. سلاح می توانند توسط یک سرباز حمل و استفاده شوند. رزمنده می تواند به راحتی از حالت های ایستاده، دراز کشیده و از زانو تیراندازی کند. سرعت تیراندازی 3 شلیک در دقیقه و توان پرتاب یک دستگاه تا 200 شیلک است. همچنین برای کنترل از راه دور سازگار است.

پاتریوت های ساخت آمریکا، در هیچ جایی هدفی را تخریب نکرده اند - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
پاتریوت های ساخت آمریکا، در هیچ جایی هدفی را تخریب نکرده اند
"نشاب" به خاطر لگد کم شناخته شده است. می تواند به دو نوع راکت مجهز باشد: TGB-32V ترموباریک یا PG-32V ضد تانک. هر راکت با طول 100 سانتیمتر و وزن 7.5 کیلوگرم است. موشک 105 میلیمتر "هیت" HEAT می تواند زره بیش از 650 میلیمتری فولادی را پاره کند. راکت 75 میلیمتری آسیب موثر به اهداف زرهی سبک، پرسنل نظامی و ساختمان ها وارد می کند.

"نشاب" به نشانه گیر GS-2R مجهز است که برای استفاده روزانه و شبانه مناسب ، و همچنین دارای لیرز مسافت سنج و سیستم دید در شب / NV / A-1 است. نشانه گیر مدرن GS-2R که می تواند هوشمند نامیده شود، دارای زاویه دید 16.5 درجه است و می تواند در دمای —40 تا 50 درجه سانتیگراد با اطمینان عمل کند.

"نشاب" در فاصله 200 تا 700 متر بطور حتمی هدف تخریب می کند و در مقابل موانع و مداخلات الکترونیکی مصون است و همچنین می تواند به طور مستقل اهداف برنامه ریزی شده را بصورت منظم آتشباران کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала