حمله ی هدفمند اسرائیل به نظامیان ایرانی در سوریه

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر حمله ی هدفمند اسرائیل به نظامیان ایرانی در سوریه
حمله ی هدفمند اسرائیل به نظامیان ایرانی در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسرائیل به صورت هدفمند به نظامیان ایرانی در پایگاه هوایی سوریه حمله کرد.

رجب صفروف ، رئیس مرکز مطالعات ایران معاصر بیان داشت: حمله ی نیروهای هوایی اسرائیل به پایگاه هوایی سوریه که در نتیجه ی آن چند مستشار ایرانی کشته شدند ، یک حمله ی برنامه ریزی شده ویژه برای آسیب رساندن به زیر ساخت ایران در سوریه بود و یک گزینه در پاسخ به تهران که اهداف هوایی اسرائیلی را خارج از محدوده ی سوریه شکست می دهد.
صفروف در مصاحبه ای با " اینترفاکس" گفت: " حمله ی نیروی هوایی اسرائیل دقیقا به مواضع ایرانی بود. در واقع در این پایگاه هوایی ، پهپادها، بالگردها و هواپیماهای نیروهای مسلح سوری قرار دارند اما هدف اصلی نظامیان و نمایندگان سازمان اطلاعات ایران بودند. این حمله از هوا سازمان دهی شده بود تا خسارت هایی تا حد امکان به حضور نظامیان ایرانی در سوریه وارد شود. "
این کارشناس گفت: " بدیهی ست که تهران پاسخ می دهد. گزینه های گوناگون اقدامات بررسی می شود. از جمله یکی از آنها تلاش برای نفوذ بیشتر ایران در لبنان است برای آنکه هواپیماهای اسرائیلی از فضای هوایی لبنان به پایگاه سوریه حمله کردند."
صفروف خاطر نشان کرد: " سخن در خصوص اقدامات دفاعی ست که نتایجی حتی نه در محدوده ی ایران بلکه در ارتباط با سوریه به همراه دارند از جمله نابودی هواپیماهای نیروی هوایی اسرائیل که از طرف لبنان حمله ور می شوند. این درواقع زمان جدیدی برای فعالیت های نظامی ایران در سوریه است که قبلا به گوش نمی رسید. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала