گزارش و تحلیل

ترامپ تشنه خون سوری ها

© AP Photo / Andrew Harnikترامپ تشنه خون سوری ها
ترامپ تشنه خون سوری ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، با استناد به رسانه های جهانی رزمناو آمریکایی "دونالد کوک" مسلح به 60 موشک کروز تاماهاک - Tomahawkاز بندر لارناکا در قبرس خارج شده و اکنون در نزدیکی آبهای ساحلی سوریه قرار دارد.

این رزمناو در فاصله 100 کیلومتری شهر طرطوس که پایگاه نیروی دریایی روسیه در آنجا واقع شده است شنا می کند. گفته می شود که جنگنده های روسی چهار بار برفراز رزمناو آمریکایی در ارتفاع کم پرواز کردند. با این حال، نیروی دریایی ایالات متحده این گزارش را رد کرد.

گفتنی است که چندی پیش دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در توییتر خود نوشت:
اگر پرزیدنت اوباما از خط قرمز خود بروی شن عبور می کرد، فاجعه سوریه در همان موقع پایان می یافت و اسد حیوان به تاریخ می پیوست!

ترامپ: عربستان باید هزینه ماندن آمریکا در سوریه را بپردازد - اسپوتنیک ایران
ترامپ: عربستان باید هزینه ماندن آمریکا در سوریه را بپردازد

روزنامه "امریکن کانسِرواتیو" در این رابطه نوشت: این بیانیه ترامپ نمونه احماقانه از تجدیدنظرطلبی او است. ترامپ در برابر حمله ای که اوباما در سال 2013 تهدید کرد مخالفت کرد. اما وقتی رییس جمهور شد، دستور حمله نظامی غیرقانونی علیه پایگاه هوایی سوریه داد تا دولت سوریه را بخاطر حمله احتمالی با کاربرد سلاح های شیمیایی مجازات کند.

رئيس جمهور دستور داد "حمله فوق العاده محدود"، که دولت اوباما در سال 2013 تهدید کرد، انجام شود اما این حمله عملا هیچ تاثیری بر روند جنگ و رفتار رژیم اسد نداشت. با این حال مسئولان سياست خارجی آمریکا هفته گذشته بسیار خشم آلود بودند، وقتی به نظرشان رسيد که ترامپ قصد ترک سوريه را دارد. اما او باید بیشتر در مورد حملات غیر قانونی جدید در سوریه نگران باشد، که به دنبال آن شان و حیثیت آمريکا بیش از پیش پایین خواهد آمد.

خطر ادامه حضور نظامی غیرقانونی آمریکا در سوریه، این است که نیروهای آمریکایی در معرض خطر غیر قابل قبول و غیر ضروری قرار می گیرند و همچنین خطر تشدید درگیری با دولت سوریه و متحدان آن را ایجاد می کند. اگر ترامپ دستور حمله غیر قانونی دیگری علیه دولت سوریه یا علیه نیروهای حامیانش را بدهد، می تواند به راحتی یک درگیری عمده ایجاد کند. روسیه این دفعه هشدار داد اگر آمریکا ضربه جدیدی به سوریه بزند، این اقدام پیامدهای بسیار شدیدی به همراه خواهد داشت. حتی اگر این کار منجر به مناقشه بزرگ میان قدرت های بزرگ هسته ای نشود، ارزش ندارد که به خاطر جنگ داخلی خارجی امنیت کشور ما به خطر انداخته شود.

این نشریه در پایان نوشت: اگر ترامپ واقعا علاقمند به خروج ایالات متحده از سوریه بود، او هیستری نظامی نابخردانه را علیه دولت سوریه و متحدانش بر پا نمی کرد. متاسفانه، در چنین شرایطی، خصومت و ستیزه جویی ترامپ همیشه برتر می شود. این همان چیزی است که ما از سیاست خارجی فاقد خویشتن داری او دریافت کردیم.

کامنت خوانندگان
Rayray

من نمی دانم از چه کسی در این درگیری پشتیبانی کنم، و چه کسی در آن حق دارد و چه کسی باید سرزنش شود. اسد حیوان، داعش حیوان. گروه های مخالف باقی مانده بی فایده و غیره. و در هر صورت، همه اینها هیچ ارتباطی با ما ندارد. تنها کشور باثبات و ذینفع در منطقه ایران است. با این کشور است که ما باید درباره سوریه مذاکره کنیم.

Romegas

اگر اسد واقعا چنان بی رحمانه باشد که غرب او را معرفی می کند، او مدتها پیش سرنگون شده بود. این واقعیت که جمعیت سوریه اساسا در طول جنگ شش ساله از او پشتیبانی می کند، چیزی را می نشان می دهد. من بیشتر اطلاعات مربوط به سوریه را از جوامع مسیحی که در آن قرار دارند، دریافت می کنم — و همه آنها به صراحت طرفدار اسد هستند. و اکنون آنها با آنچه آمریکایی ها با متحدان خود انجام داده اند خشمگین هستند. خدا را شکر که ارتش سوریه و روسیه هنوز هم از آنها در آنجا دفاع می کنند، بر خلاف مؤمنان در عراق، جایی که یکی از قدیمی ترین جامعه مسیحیان بود که اکنون بر اثر مداخله آمریکا تقریبا نابود شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала