آزادی تمام گروگان ها در غوطه

© Sputnik / Mikhail Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر غوطه شرقی
غوطه شرقی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبه نظامیان باید تمام گروگان ها در غوطه را آزاد کنند.

به گزارش اسپوتنیک، ردا احمد شریقی کارشناس نظامی — استراتژیکی سوریه اعلام نمود که خروج شبه نظامیان از «دوما» در غوطه شرقی فقط پس از انتقال تمام گروگان ها به ارتش ممکن خواهد بود.

ردا احمد شریقی در این خصوص گفت:«مهمترین شرط ارتش سوریه این است که شبه نظامیان باید تمام گروگان ها را به ارتش انتقال بدهند. ما نگران جان افراد غیر نظامی هستیم، زیرا طی 72 ساعت  گذشته، نیروی هوایی اسرائیل دست به تحریکات چندی زده است. احتمال تکرار آن وجود دارد».

پس از آزادی نهایی غوطه شرقی، «ارتش به آزادسازی شرق «کالامون» و یا حومه جنوبی پایتخت سوریه خواهد پرداخت. دمشق باید کاملا امن باشد.  رهبری سیاسی و نظامی سوریه در آنجا قرار دارد».

به عقیده کارشناس،عملیات آنکارا نگرانی بیشتری برمی انگیزد که مدتهاست قصد دارد نقشه های خود را در سوریه پیاده کند. ترکیه باید با نیروهای مخالف به گفتگو بپردازد و تا حد ممکن مانع از بلندپروازی های آنها در سوریه بشود. مسأله کردها نیز باید بطور جداگانه حل و فصل شود که از طرف آمریکا حمایت می شوند. سیاستمداران سوریه باید با حداکثر مسئولیت و احتیاط به حل و فصل این مسائل بپردازند».

وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که شب گذشته اولین اتوبوس حامل شبه نظامیان از گروهک «جیش الاسلام» و خانواده های آنها شهر «دوما» در غوطه شرقی را ترک کرد. قرار است که 8 هزار  شبه نظامی و حدود 4 هزار نفر از اعضای خانوداه آنها «دوما» را ترک کنند.  در سایت وزارت دفاع روسیه  انتقال شبه نظامیان از اردوگاه «الوافیدین» (بخش شمالی غوطه شرقی) بصورت زنده پخش شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала