شربت ویمتو، نوستالژی خطرناک +عکس

Сок
اشتراک
عدم سلامت نوشیدنی محبوب ویمتو توسط کاربران و گروه های مجازی اخطار داده می شود.

به گزارش اسپوتنیک، نوشیدنی "ویمتو" ساخت کشور عربستان، توسط معاونت غذا و دارو غیر قابل مصرف معرفی شد. در نامه وزارت بهداشت ایران که این روزها در شبکه های مجازی بحث هایی را به راه انداخته است قید شده است که این نوشیدنی شامل ماده سرطان زای بنزوات سدیم می باشد و به همین دلیل دستور جمع آوری محصول داده شده است.

A post shared by IslamPeacefulReligion (@va3vase) on Apr 5, 2018 at 12:41am PDT

بسیاری از کاربران این نوشیدنی را خوشمزه و حتی نوستالژی توصیف کرده اند. این نوشیدنی که قبلا در انگلستان تولید میشد و بعدها در عربستان، از سالها پیش در جنوب ایران که منطقه آزاد است رواج داشته و مردم آن را به عنوان یکی از نوشیدنی های خوشمزه و خنک تابستانی میشناسند.

کاربرانی که طرفدار این نوشیدنی هستند از این خبر خوشحال نشده اند و برخی گمانه زنی ها همچون جعلی بودن نامه را مطرح میکنند. گروه دیگری از کاربران نیز معتقدند شاید برای حمایت از تولید داخلی، برچسب سرطان زا بودن را به این محصول عربستانی زده اند تا از محبوبیت آن کاسته شود.

کاربرانی که جانب احتیاط را رعایت میکنند و ویمتو را دیگر مصرف نخواهند کرد نیز کم نیستند. اما با این وجود برخی کاربران تصمیم دارند فارغ از این بحثها، این نوشیدنی را با مشابه ایرانی جایگزین کنند تا در راستای نفع اقتصادی کشور خود حرکت کنند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала