عواقب درگیری احتمالی روسیه و امریکا

© Sputnik / Michael Klimentyevعواقب درگیری احتمالی روسیه و امریکا
عواقب درگیری احتمالی روسیه و امریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرلشکر بازنشسته یوگنی بوژینسکی، رئیس سابق اداره پیمان های بین المللی وزارت دفاع روسیه در مصاحبه با مجله امریکایی "نشنال اینترست"نقطه نظر خود درباره درگیری احتمالی بین روسیه و امریکا را در میان گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال بوژینسکی گفت:" من همراه می گویم که حالا وضع بدتر است! در زمان جنگ سرد همه چیز واضح بود: جبهه گیری عقیدتی بود اما واقعیات مشخص و چنان مرز و خطی وجود داشت که نمی شد از آن فراتر رفت. هیچگونه تهدید و هیچگونه تحریمی صورت نمی گرفت".
به عقیده این ژنرال روسی، ممکن است سوریه یکی از مراکز رویارویی احتمالی شود. وی به عنوان نمونه سخنان والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش روسیه را نقل کرد که اعلام کرد اگر آمریکا به مرکز دمشق حمله کند که در آنجا نظامیان روسی مستقر هستند، مسکو با حمله به موشک های امریکایی پاسخ خواهد داد. ضمنا بوژینسکی معتقد است که گراسیموف جدی گفته است.
ژنرال بوژینسکی در پایان گفت:" پیش بینی بسیار دشوار است اما من معتقدم هر گونه رویارویی نظامی به استفاده از سلاح هسته ای بین آمریکا و روسیه منجر خواهد شد. من باورندارم که رویارویی هسته ای را بشود کنترل کرد، این خیال واهی امریکا است".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала