آمار سفرهای نوروزی سال 1397 اعلام شد

© Photo / Soheil Ghanbarzadehآمار سفرهای نوروزی سال 1397 اعلام شد
آمار سفرهای نوروزی سال 1397 اعلام شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون رییس جمهور و رئیس سازمان گردشگری ایران اعلام کرد؛ سفرهای نوروزی امسال 20 درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، علی‌اصغر مونسان در نشست خبری امروز خود با پایان سفرهای نوروزی در حضور معاونان گردشگری و میراث فرهنگی و سرپرست صنایع دستی ایران، همچنین تعدادی از اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر برگزار شد، گزارشی اجمالی از آمار سفرهای نوروزی در فاصله 27 اسفندماه سال 96 تا 17 فروردین‌ماه سال 97 ارائه کرد.

به گفاه وی، در طول تعطیلات نوروز 132 میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری کشور ثبت شده که 34 درصد رشد داشته است و به طور میانگین هر گردشگر از هفت نقطه بازدید کرده است.

مونسان افزود: 716 نوروزگاه و 624 بازارچه صنایع دستی نیز همزمان با نوروز راه‌اندازی شد و میزان شکایت‌ها تا 50 درصد کاهش داشت وتشویق‌ها نیز 52 درصد افزایش داشت.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران با اعلام استان‌های پرسفر و کمتر شناخته‌شده که نوروز امسال رکوردشکن بودند، گفت: مازندران، گیلان، بوشهر، خراسان رضوی، هرمزگان، خوزستان و فارس صدرنشین آمارهای سفرهای نوروزی و اقامت بوده‌اند. چهارمحال و بختیاری با 206 درصد رشد اقامت در بین استان‌های کمتر شناخته‌شده صدرنشین سفر بوده است که پس از آن همدان با 128 درصد رشد، کرمان با 79 درصد و گلستان، آذربایجان شرقی و قم نیز در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

وی به آمار سفرهای خارجی که همچنان با رشد همراه بود اشاره کرد و افزود: بخش عمده گردشگری خروجی از مسیرهای زمینی انجام شد که برای ما حائز اهمیت بود چون به توزیع درآمد در داخل کشور منجر شد. بر این اساس 27.5 درصد سفرهای خروجی از راه زمین و 7.2 درصد سفرهای خروجی هوایی در نوروز رشد داشت.

 

 

 

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала