گزارش و تحلیل

نقشه های جنگی روسیه برای آینده

© Sputnik / Oleg Smyslov /  مراجعه به بانک تصاویر نقشه های جنگی روسیه برای آینده
نقشه های جنگی روسیه برای آینده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه آمریکایی "نشنال اینترست"، روسیه در حال طرحریزی وسایل جدید رصد و اطلاع یابی دارای دقت بالایی است که به آن امکان بدهد ضربات بسیار دقیق به فاصله خیلی طولانی را وارد آورد.

به گفته نظامیان  روسیه، موفقیت در جنگ های آینده با ترکیبی از وسایل نقلیه بدون  سرنشین  همراه با موشک های بالدار نسل جدید و دیگر سلاح های دوربرد تضمین خواهد شد. اما جنگ های آینده همچنین شامل عناصر اقتصادی، سیاسی و اطلاعاتی خواهد شد که نیروی سنتی نظامی را تکمیل می کند.

ژنرال والری گراسیموف، رییس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در یک کنفرانس نظامی گفت: در درجه اول رشته های اقتصاد و سیستم مدیریت دولتی دشمن مورد ضربات جهت تخریب قرار خواهند گرفت. علاوه بر وسایل متعارف  مبارزه مسلحانه، حوزه اطلاعات و فضا نیز وارد درگیری  فعال خواهند شد.

گراسیموف اعلام کرد: روند ادغام سامانه های کسب  و کنترل اطلاعات با سیستم های رسته های ارتش و انواع اسلحه جریان دارد. در حال حاضر یک سیستم رصد و شناسایی و مخصوص ایراد ضربات ایجاد می شود. در نتیجه آنها باید کاهش 2-2.5 برابر پارامترهای زمان چرخه راه حل وارد آوردن ضربه — از نشانه گیری تا تخریب هدف ر تامین کنند. در این مورد، دقت تخریب تا 1.5-2 برار  افزایش می یابد و امکانات نشانه گیری سلاح های بسیار دقیق به مراتب بالا خواهد رفت.

ژنرال روس گفت: برای دستیابی به این اهداف، روسیه مجبور به سرمایه گذاری در ساخت پهپاد های جدید  با سطح بالایی از قابلیت زنده ماندن در فضای هوایی مورد اختلاف  خواهد بود. همراه با این سیستم های جدید روسیه نیازمند به ابزار مدیریت جدید و همچنین روش های پردازش خودکار و تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده خواهد بود. توسعه روش های معاصر اداره فرماندهی و کنترل، در فضای واحدی انجام می شود. سیستم مدلسازی نیروهای مسلح  توسعه جدیدی پیدا می کند. سطح خودکار سازی فرایندهای جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات در باره  وضعیت، برنامه ریزی عملیات نظامی افزایش می یابد.

سام بندت کارشناس مرکز تجزیه و تحلیل نظامی- دریایی آمریکا به "نشنال اینترست" چنین تعریف کرد: نتیجه مهم این گفته ها این است که روسیه در نهایت و آشکارا اهمیت و ضروری بودن سیستم های بدون سرنشین در اختلافات آینده را قبول کرد. در جنگ های آینده نه تنها عامل نظامی، بلکه  فاکتور های اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک نیز عمل خواهند کرد. در نتیجه، روسیه برای اجرای چنین جنگهایی نیاز به سلاحهای پیشرفته دارد.

اگر روسیه به پیاده کردن این دکترین بپردازد این امکان را بدست خواهد آورد تا به آماج های مستقر در عمق پیمان ناتو ضربات دقیقی وارد کند. این بدان معنی است که نیروهای مسلح روسیه قادر خواهند بود تا زیربنا هایی مانند پایگاه هوایی را در فاصله زیادی از بین ببرند. آمریکا برای مقابله با این طرح ها باید اقدامات دفع پهپادها و خنثی سازی دشمن در فضا را بیاندیشد. تا چه برسد به  سلاح های دوربردی است که در حال حاضر در روسیه ایجاد می شود.     

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала