ماهی های قرمز را در رودخانه ها رها نکنید

© AFP 2023 / ATTA KENAREماهی های قرمز را در رودخانه ها رها نکنید
ماهی های قرمز را در رودخانه ها رها نکنید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماهی های قرمز یکی از اجزا سفره هفت سین ایرانی ها هستند، اما بعد از پایان یافتن مراسم عید خیلی از ایرانیها این ماهی های قرمز را در رودخانه رها می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، ماهی های قرمز یکی از اجزا سفره هفت سین ایرانی ها هستند، اما بعد از پایان یافتن مراسم عید خیلی از ایرانیها این ماهی های قرمز را در رودخانه رها می کنند.

ماهی قرمز (Goldfish- نام علمی: Carassius auratus) در خانواده کپورماهیان قرار دارد. این ماهی بومی کشور چین بوده و جزو معروف­ترین حیوانات خانگی محسوب می شود که از سالیان پیش در این کشور به صورت اهلی درآمده است. ماهی قرمز قادر به تحمل طیف وسیع دما، pH و شوری آب است و در برابر غلظت پایین اکسیژن و آلودگی آب مقاوم است. همین خصوصیات باعث شده که شرایط متفاوت محیط جدیدی که وارد آن می­ شوند را تحمل و خود را با آن سازگار کنند.

ماهی قرمز توانایی بالایی در سازگاری با محیط داشته و غذای ماهیان بومی را می خورد، بنابراین نباید در پشت سد ها و رودخانه ها رها شوند چراکه موجب افت جمعیت گونه های بومی می شوند. این ماهی خود را با شرایط جدید محیطی که در آن وارد شده ­اند می توانند سازگار کنند تولید مثل کرده و جمعیت­ های پایداری را تشکیل دهد در نتیجه در محیط جدید مستقر شده و اگر اثراث منفی بر محیط­ های وارد شده داشته باشند تبدیل به گونه مهاجم می ­شوند. گونه‌های مهاجم می­‌توانند طیف وسیعی از پیامدهای بوم ­شناختی، تکاملی، اقتصادی و اجتماعی را به بار آورند.

بهترین راه رهاسازی آنها به حوض پارک ها است و انتظار می رود مردمی که ماهی قرمز را فقط برای تعطیلات نوروز و سفره هفت سین خریداری می کنند در روز آخر تعطیلات هنگامی که برای تفریح به طبیعت می روند ماهی قرمز خود را همراه برده و در حوض پارک ها رها کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала