مخارج 7 تریلیون دلاری آمریکا در خاورمیانه

© AP Photo / Evan Vucciدونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ گفت که آمریکا به زودی سوریه را ترک می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از « واشینگتن اگزامینر»، رئیس‌جمهور آمریکا با گلایه مجدد از هزینه‌های سنگین حضور نظامی این کشور در غرب آسیا، وعده داد که نظامیان آمریکایی «خیلی زود» سوریه را ترک کنند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه با اشاره به هزینه هنگفت حضور ارتش این کشور در مناطق مختلف جهان از جمله غرب آسیا، گفت آمریکا به زودی از سوریه خارج می‌شود.

ترامپ که در یک گردهمایی در «ریچفیلد» ایالت «اوهایو» درباره بازسازی زیرساخت‌های آمریکا صحبت می‌کرد، با بیان اینکه حضور نظامی خارجی آمریکا دستاورد اقتصادی‌ای برای این کشور نداشته، گفت: «ما داریم داعش را به درک واصل می‌کنیم. ما خیلی زود سوریه را ترک می‌کنیم، بگذارید بقیه به حساب آنجا برسند».

وی افزود: «خیلی زود، از آنجا خارج می‌شویم و خیلی زود به خانه، به جایی که به آن تعلق داریم، باز می‌گردیم».

 رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنرانی‌اش، درباره هزینه‌های نظامی این کشور گفت: «ما تا همین سه ماه پیش، هفت تریلیون دلار در خاورمیانه خرج کرده‌ایم. نه میلیارد یا میلیون، بلکه هفت تریلیون دلار، و نفتشان را هم نگرفتیم. هیچ‌کس قبلا کلمه تریلیون را نشنیده بود.»

وعده ترک قریب‌الوقوع سوریه در حالی از سوی ترامپ مطرح می‌شود که مقام‌های نظامی آمریکا از جمله ژنرال «جوزف ووتل» فرمانده قرارگاه مرکزی ارتش آمریکا از احتمال حضور بلندمدت این کشور در سوریه، این بار به بهانه مقابله با «تهدید ایران» و ممانعت از مسلط شدن ایران بر سوریه صحبت کرده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала