سفر رهبر کره شمالی به چین، رسما" تایید شد + فیلم

© AP Photo / Ju Pengرهبر چين به کره شمالي مي رود
رهبر چين به کره شمالي مي رود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شایعات مربوط به سفر رهبر کره شمالی به چین، مورد تایید آمریکا قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بریکینگ911، سفر رهبر کره شمالی به چین، رسما" تایید شد. هفته گذشته در تاریخ 23 مارس، رسانه های ژاپنی از ورود مقامات بلند پایه کره شمالی به پکن با قطاری ویژه خبر دادند.
اچین و کره شمالی، نخستین سفر رهبر کره شمالی را به چین تایید کرده اند.
به نقل از بلومبرگ، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در نخستین سفر خود، شهر پکن را انتخاب نموده است. به گفته این آژانس، جزئیات بیشتری از این دیدار، به ویژه ملاقات های رهبر کره شمالی با مقامات چینی و مدت زمان بازدید وی از چین، منتشر نشده است. به نقل از خبرگزاری شینهوا، آقای کیم "گفتگوهای موثری" با شی جینپینگ رهبر چین در پکن داشته است. کاخ سفید نیز با اعلام بیانیه ای، آگاهی خود از این سفر را اعلام داشت.
پیش از این، خواهر رهبر کره شمالی "کیم جونگ اون"، در روز جمعه 9 فوریه، با مون جائه یانگ رئیس جمهور کره جنوبی و دیگر مقامات کره جنوبی در بازی های المپیک زمستانی در پیونگ چانگ ملاقات کرد. خواهر رهبر کره شمالی اولین عضو از خانواده کیم جونگ اون است که از زمان جنگ 1950-1953 میان دو کره، از کره جنوبی دیدار نمود.
از سوی دیگر، خبرگزاری های ژاپن از عبور یک قطار ویژه برای حمل و نقل رهبر کره شمالی از طریق مرز شهر داندونگ خبر دادند. تصاویر مربوط به این قطار که شبکه خبری "نیپون توکیو" آن را منتشر کرده یک واگن سبزرنگ با خطوط افقی زردرنگ را نشان می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала